Neusmasker Eson 2

1
Ik ben nu 12 dagen mijn CPAP in gebruik in combinatie met een Eson2 Neusmasker van het merk Fisher & Paykel.
Ik heb het al vanaf het begin hele nachten op. Nu sinds 2 dagen krijg ik het aan het einde van de nacht benauwd omdat ik merk dat mijn neus dicht gaat zitten.

Komt dit door irritatie van de slijmvliezen en de droge lucht? Moet ik dan toch de bevochter gaan gebruiken?
En kan je ook gekookt water uit de Quooker gebruiken in plaats van gedestileerd water?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Re: Neusmasker Eson 2

2
De bevochtiger is verstandig om die te gebruiken. In principe kun je dat gekookte water gebruiken (afgekoeld) maar gewoon koud kraanwater kan ook. Bij kalkaanslag een uurtje laten weken met warm water gemengd met een scheut schoonmaak azijn.

Zelf maak ik ook gebruik van de verwarmde slang, maar daar ik nu niet weet welk merk cpap jij hebt, kan ik op dit moment geen tip geven over welke slang jij nodig hebt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Neusmasker Eson 2

4
standje vier kun je proberen, het is vaak proefonderlijk zelf kijken hoeveel water er in de ochtend nog aanwezig is. Hangt erg af van de luchtvochtigheid, hoge luchtvochtigheid, weinig water verdamping. Lage luchtvochtigheid, dus droge lucht, veel waterverdamping.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Neusmasker Eson 2

5
Ik heb momenteel de Eson 2 een neusmasker. Zijn er ook neusmaskers waarvan de slang aan de bovenzijde zit?
Ik zoek er eentje voor de Resmes Airsence 11!

Tevens valt het mij op dat die Resmed best wel van herrie maak bij inademen in combinatie met het bevochtigings bakje.
Iemand een idee hoe je dit kan verminderen?

Re: Neusmasker Eson 2

6
Hoi Paterman,

Er is een neusmasker met bovenaansluiting.
Dit is de Philips Respironics Dreamwisp. Zie foto.
DreamWisp-CPAP-Nasal-Mask-with-Headgear_0001_dreamwisp-nasal-cpap-mask-600x600.jpg
Vraag maar eens bij je leverancier of ze die ook in het leveringsprogramma hebben.

De herrie kan ik je niet mee helpen omdat ik dat type apparaat niet heb