Eson 2

1
Ik heb momenteel de Eson 2 een neusmasker. Zijn er ook neusmaskers waarvan de slang aan de bovenzijde zit?
Ik zoek er eentje voor de Resmed Airsence 11!

Tevens valt het mij op dat die Resmed best wel van herrie maak bij inademen in combinatie met het bevochtigings bakje.
Iemand een idee hoe je dit kan verminderen?

Re: Eson 2

2
Paterman schreef: 07 jul 2023, 12:55 Tevens valt het mij op dat die Resmed best wel van herrie maak bij inademen in combinatie met het bevochtigings bakje.
Iemand een idee hoe je dit kan verminderen?
Mijn bipap staat op de grond met een rubber matje eronder en gedeeltelijk (met de aanzuigkant) onder het bed.
Ik weet niet of u de ruimte heeft, maar u zou het eens kunnen proberen.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Eson 2

3
Kijk eens naar de Resmed Airfit maskers. De N30i maskers bijvoorbeeld. Neusdoppen de P30i.

Philips heeft wat neusmaskers in de Dreamwear series.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eson 2

5
De Resmed Airfit maskers zijn vrij geruisloos, zeker als er een Quietair filter op zit. Zit het filter wel goed in de Resmed AirSense 11 aan de linkerzijkant? Er hoort slechts 1 filter zich daar te bevinden.

Kijk ook goed of het slang aansluitstuk achter op de Resmed AirSense 11 goed sluit. Dit deel kan meestal draaien en kan in een bepaalde stand zelfs verwijderd worden, dus kan in die stand dan ook losser zitten en daardoor 'lekken' waardoor er een aanzuig geluid ontstaat bij het inademen/uitademen. Ook kan het zijn, als er een plastic rand in het waterbakje zit, dat deze niet goed aansluit, waardoor er geluid kan ontstaan. Waterbakje ook altijd goed aanduwen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eson 2

7
Ik heb nu een neusmasker die helemaal om mijn neus gaat. Ik vroeg mij af de N30i en P30i maskers een heel groot verschil zijn met het masker wat ik nu heb. Kwa vrijheid en de slang aan de bovenzijde zal dit een voordeel zijn.

Ik heb zelf een neusschotje dat scheef staat. Kan zo'n masker dan wel?

Re: Eson 2

8
Om of over de neus heen?

Bij neusdoppen (P30i) moet vooral de grootte van de beide neusgaten niet te veel verschillen. De doppen zijn per maat hetzelfde (links/rechts). Bij het neusmasker (N30i) zijn de gaten hetzelfde. Nadeel van dit masker is dat in zijligging de gaten net iets kunnen verplaatsen tov de neusgaten, waardoor lekkage sneller ontstaat.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eson 2

9
Ik heb nu de Resmed P30i gekregen van mijn leverancier. Echter past de slime line slang niet op het masker. Hebben ze niet over nagedacht denk ik. Moet er een verloop stukje op. Iemand ervaring hiermee?

Re: Eson 2

10
hi,
is het niet heltzelfde als de N30 i?
zie bijlage, dat tussenstukje moet er juist even vanaf, slang direct op aansluiting bovenop aansluiten.
bij het naar de wc gaan dan gewoon losklikken door de uitstulpinkjes in te drukken.
succes!
Saskia
Bijlagen

Re: Eson 2

11
Alle maskers uit de "30i" serie van ResMed hebben hetzelfde roterende kniestuk.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Eson 2

18
Ik heb het masker nu een paar nachten gebruikt. Ik heb maar M. Ik vind het bij draaien in bed lastig. Ik merk dat er veel lekkage is. Moet je hem dan strakker aantrekken of of heb ik dan een groter neusstuk nodig. Wat is jullie ervaring?

Re: Eson 2

19
Een masker mag niet te strak worden gezet. Hoe strakker hoe meer lekkage er zal plaatsvinden. In principe zou het masker nog met de handen een paar mm van het gezicht af moeten kunnen worden getrokken. Dit moet ook gebeuren bij het slapen gaan.
Cpap aan, masker op en dan het masker oplichten van het gezicht zodat de luchtstroom aan alle kanten kan ontsnappen. Vervolgens masker terugplaatsen op het gezicht. Goed luisteren of je gesis hoort en voelen of er nog een luchtstroom ergens gevoeld wordt. Zo ja, alles herhalen. Zo nee, even in zijligging kijken of er dan ook niets gevoeld of gehoord wordt.

De slang zit aan het masker vast aan de voorkant. Deze kan door draaien in bed ook aan het masker trekken en zo lekkage veroorzaken.

Thuis kun je een haakje in de muur aanbrengen en via een elastieken lus de slang van onderen, door de lus heen, naar het masker geleiden.

De cpap op een opstapje naast het bed plaatsen. Eventueel geluid en licht weerkaatst dan tegen het bed/matras aan.

Je kunt eventueel ook een slang hengel kopen.

Door de slang via een lus/hengel te geleiden krijg je een veel groter beweeglijkheid in bed zonder dat de slang onder je komt te liggen of om je nek heen draait.

Je neus mag het masker niet aanraken, gebeurt dit wel, dan is de maat te klein.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eson 2

20
Of neem een N30i of P30i, dan merk je niets meer van draaien.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i