Slime line slang Resmed

1
Ik heb bij mijn Resmed een Slimeline slang gekregen. Ik vind hem nogal stug.
Ik kan er nu na ruim 2 weken gebruik nog niet aan wennen. Ik draai veel in mijn slaap en ondervind veel hinder van de slang.
Ik heb een neusmasker van F&P met de slang naar onderaan. Zijn er nog flexibeler universele slangen te krijgen?

Re: Slime line slang Resmed

2
Heb je ook de Climate verwarmde slang? Deze is flexibel en kun je ook qua temperatuur uitzetten in de zomermaanden, alhoewel ik deze gewoon op standje auto gebruik. (27°C) Bij leverancier Westfalen Medical krijg je deze standaard er gratis bij. Bij andere leveranciers moet je hem zelf aanschaffen. Leverancier Vitalaire verkoopt de slang voor een redelijke prijs. Resmed Airsense 10 €31.95 en Resmed Airsense 11 €37,95. Echt een aanrader, bij het gebruik van een bevochtiger (altijd gebruiken bij een verwarmde slang) geeft deze meer comfort en je kunt er vermoedelijk ook langer meer doorslapen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Slime line slang Resmed

4
Ja, de standaard slang is dikker diameter 19 mm. Slimline slang diameter 15 mm en Climate Lineair verwarmde slang 15 mm en bij deze slang zit in de ribbels een koperdraad verwerkt die onder spanning wordt gezet en daardoor de slang verwarmt en de luchtstroom dus ook warmer maakt waardoor er vrijwel of helemaal geen condens optreedt. De lucht die door de longen heen gaat is 37 °C en de lucht uit de slaapkamer is in de winter vaak 12-14-16 °C en daardoor moeten de slijmvliezen deze luchttemperatuur ophogen naar 37 °C. De koude luchtstroom doet de slijmvliezen vaak opzwellen en je kunt vaak al gauw een loopneus krijgen of denken dat je verkouden wordt. De neus en gezicht voelt dan in de wintermaanden best wel koud aan. Dit voorkom je allemaal met de verwarmde slang.

Vaak hoor je mensen zeggen, had ik dit maar jaren eerder gedaan.......
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Slime line slang Resmed

5
Ja, de standaard slang is dikker diameter 19 mm. Slimline slang diameter 15 mm en Climate Lineair verwarmde slang 15 mm en bij deze slang zit in de ribbels een koperdraad verwerkt die onder spanning wordt gezet en daardoor de slang verwarmt en de luchtstroom dus ook warmer maakt waardoor er vrijwel of helemaal geen condens optreedt. De lucht die door de longen heen gaat is 37 °C en de lucht uit de slaapkamer is in de winter vaak 12-14-16 °C en daardoor moeten de slijmvliezen deze luchttemperatuur ophogen naar 37 °C. De koude luchtstroom doet de slijmvliezen vaak opzwellen en je kunt vaak al gauw een loopneus krijgen of denken dat je verkouden wordt. De neus en gezicht voelt dan in de wintermaanden best wel koud aan. Dit voorkom je allemaal met de verwarmde slang.

Vaak hoor je mensen zeggen, had ik dit maar jaren eerder gedaan.......
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Slime line slang Resmed

7
Helaas is dit wel mogelijk, maar dat is zeker niet aan te raden. Altijd de bevochtiger samen met de verwarmde slang gebruiken. Zonder bevochtiger kan de lucht best wel erg warm aanvoelen en dit kan weer pijnlijk zijn voor de keel. De luchtstroom is continue en dit de gehele nacht door.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar