Vreemde melding op S10

1
Al zon 13 jaar heb ik een Resmed en de laatste jaren de S10. Op zich prima en bijna nooit problemen.
Deze week kreeg ik 2 x een storingsmelding en heb dat vandaag met de zorgverlener besproken.

- De 1e melding was dat de connector van de voeding er niet goed in zat. Op zich vreemd want er zitten maar 2 contacten aan. Het zou kunnen dat als ik het waterbakje eruit haal en er weer in stop, de CPAP wordt verschoven;
- de 2 melding was afgelopen nacht. Ik zag vanochtend dat er een melding in stond dat het waterreservoir vernieuwd diende te worden en ik contact op moest nemen met de zorgverlener. (even in mijn eigen bewoording) Een erg vreemde melding want het waterbakje lekte niet en ik had zoiets nog nooit gehad.

Voor de zekerheid maar even met de zorgverlener gebeld en binnen 2 minuten had ik flinke woorden want DAT KON NIET! kreeg ik te horen. Na te hebben uitgelegd dat ik niet dement ben en de toon van het gesprek mij niet aanstond, heb ik opgehangen en terug gebeld.
De 2e dame was welwillend en liet mij controleren of het verwarmingselement wel werkte. Dat deed het wel en volgens haar werkte mijn S10 prima.

Helaas heb ik geen foto gemaakt en zal dit ook gaan doen als het weer voorkomt.

De reden dat ik dit hier plaats, is om te horen of er iemand ook zo'n melding heeft gehad.
Graag een PB want ik lees dit forum bijna nooit meer gezien dat het mij nu niet meer ondersteund.
Alvast dank
Laatst gewijzigd door casperb71 op 13 jul 2023, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

Re: Vreemde melding op S10

2
Tjee Fred hoe oud ben jij dan al niet?
Al zon 123 jaar heb ik een Resmed
Die eerste melding over die connector, die heb ik ook wel eens gehad. De aansluiting van de stroomadapter achter in de Resmed moest ik er dan steviger in duwen.
De tweede melding over het waterbakje vervangen, zou kunnen verschijnen als er in het Medisch/Klinisch menu bij Herinneringen een datum is ingesteld bij het Waterbakje/slang. Je hebt daar namelijk als leverancier/arts de mogelijkheid om datums ter vervanging in te stellen voor het waterbakje, slang, filters en masker.

Het zou dus kunnen dat als die datum daar staat en de datum wordt bereikt, dat er dan de melding verschijnt. Zo zou er ergens verborgen een limiet moeten staan over het aantal Totale Gebruikersuren van de cpap motor. In het display komt dan te staan: Het maximum aantal uren van de cpap motor is bereikt, deze dient te worden vervangen. Met een klik op OK verdwijnt de melding weer en vervolgens komt deze melding regelmatig terug zolang de motor niet is vervangen. Als je de leverancier hier over belt, dan zegt men geen probleem het apparaat en de motor kan zeker 30.000 draaiuren mee en wordt het apparaat pas vervangen als deze ernstige geluidsproblemen gaat geven of dat deze er plotseling mee ophoudt. Waarvan akte. Voorheen werden deze apparaten na een gebruik van zo'n 15 tot 16 duizend draaiuren (5 tot 6 jaar) steevast vervangen. Tegenwoordig is men hier van afgestapt nadat bleek dat zij wel het dubbele aantal draaiuren aankunnen.

Controleer dus even in dat Medisch menu of er bij Herinneringen data staat ingevuld. Ben wel nieuwsgierig of dit ook zo is. Hoor dus graag van je!
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vreemde melding op S10

3
Haha Ruud ik ben dus 163 jaar en dus wel dement..... :)
Zal het even in mijn berichtje aanpassen.
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

Re: Vreemde melding op S10

4
Na een tip van Ruudj blijkt het dus WEL zo te zijn.
In de (verborgen) instellingen staat dat er een melding moet worden gedaan 1 maand voor 12-07-23 over het vervangen van het waterbakje.
Dat heeft "iemand" er ooit ingezet. Deze CPAP is een ruil apparaat omdat de vorige de verwarming stuk was.
Ik zal dit via een klacht terugkoppelen aan de zorgverlener.
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

Re: Vreemde melding op S10

6
Melding van de stekker heb ik ook wel eens gehad.
Inderdaad maar 2 contacten, maar kennelijk zit er aan het eind een schakelaar die indrukt als die er ver genoeg in zit.
En slecht contact kan warm worden, dus op zich wel goed.

De andere ken ik ook niet.
Maar wat een fijne leverancier heb je....
Resmed Airsense 10 Elite, staat op druk van 6
Resmed Verwarmde slang
Airfit P10 masker
Eerste AHI 18, nu 1.1