Voorstellen

1
hallo. Ik heb momenteel een Airfit P10 masker. de neusdoppen werken goed maar voor de rest is het masker heel onhandig. Er is geen klik systeem om het masker los te koppelen van de slang. Om naar het wc te gaan moet dus het masker telkens afgezet worden. Drinken van mijn glas water kan ook niet meer. De slang aan de neus zit in de weg. De slang hindert ook in bed. Het neusstuk blaast lucht op plaatsen waar het niet leuk is.
Dus lekker slapen is er weer niet bij. Ik wil daarom een P30i masker bestellen. De hoofdset heb ik al met N30i.
Mijn vraag is hoe kies ik de juiste maat? er zou daaromtrent een fiche bestaan maar ik vind ze niet.
Bij de N30i nasaal Cuhion heb ik een S. Bij de Airfit P10 heb ik een M. Weet iemand raad?

Re: Voorstellen

2
Als bij de P10 een M goed voldoet, dan zou ik gewoon in eerste instantie bij de leverancier een M neusdop voor de P30i aanvragen en deze op het frame van de N30i monteren.
L is er ook, maar er is ook een kans dat die maar net in de neus past, met snel lekken tot gevolg

Re: Voorstellen

3
Als je het hele masker bestelt, dan weet je al welke frame maat je nodig hebt. De maten Small en medium neusdoppen worden standaard meegeleverd.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen

4
tintin12 schreef: 29 jul 2023, 14:20 Er is geen klik systeem om het masker los te koppelen van de slang. Om naar het wc te gaan moet dus het masker telkens afgezet worden. Drinken van mijn glas water kan ook niet meer.
U kunt het masker (p10) wel degelijk los klikken van de slang. daar waar de korte slang van het masker de normale slang in gaat voor naar uw cpap, kunt u het losklikken.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Voorstellen

5
tintin12 schreef:Drinken van mijn glas water kan ook niet meer.
Dit is ook een heel geknoei met de P30i op.
Bij mij staat een klein cola flesje met water. In de dop zit een gaatje waardoor een rietje gaat. Hierdoor geen geknoei in het donker, ik grijp hem op de tast.