Voorstellen, apneu en duizeligheid

1
Hallo,

Ik ben Sjoerd en zo'n 6 jaar geleden is uit een slaaponderzoek duidelijk geworden dat ik slaapapneu heb, met ademstops van 100 seconden.
Nog altijd is het een soort 'gevecht' en de nachten dat ik echt ben uitgerust is op enkele handen te tellen.

Daarbij heb ik sinds een jaar of 8 a 10 jaar last van duizeligheid, dit wordt met de jaren erger, het is alsof je te lang te hard hebt gelopen en je energie weg is, of de duizeligheid die je bij een hongerklop krijgt. Een suizend hoofd, slappe spieren en het gevoel dat je flauw gaat vallen. Dan moet ik stoppen met alles en vasthouden aan iets.
Vaak al bij (lichte) inspanning, al is het even rennen met mijn zoontje. Of het wandelen naar de trein, traplopen, etc.
Het is gebleken dat ik een tekort heb aan vitamine B12 en krijg sinds enkele maanden injecties, ook heb ik hoge bloeddruk met diverse medicijnen, ook zonder medicijnen heb ik last.

Het vermoeden is nu dat de duizeligheid ligt aan de slechte nachten/apneu, als ik goede nachten heb, lijkt de duizeligheid een stuk minder.

Is dit herkenbaar?


Groeten
Sjoerd

Re: Voorstellen, apneu en duizeligheid

8
Vaste druk is een cpap en auto is een apap en dus instelbaar met een variabele drukinstelling waarbij de druk varieert tussen twee waarden.

Een echte cpap kan alleen met een vaste druk worden ingesteld. Een apap kan vaak ook als een cpap worden ingesteld en heeft dus eigenlijk twee apparaten in één behuizing.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar