Ik heb Vitalaire gemaild hierover, omdat om hen proberen telefonisch te bereiken ik een dag vrij zou moeten nemen, zolang is de wachttijd.
Een maand later krijg ik een mail terug, terwijl ik het eigenlijk niet meer verwachtte.
Hun antwoord was...
Volgens mij zit Vitalaire hier fout.Bedankt voor uw mail.
Als uw apparaat een aantal uren heeft gedraaid komt deze melding inderdaad in beeld, dit heeft de leverancier zo ingesteld.
Het heeft voor de rest geen effect op uw motor zelf, uw motor kan nog vele jaren mee. Werkt uw apparaat nog naar behoren, of valt uw apparaat steeds uit? Als dit niet het geval is kunt u het apparaat gewoon blijven gebruiken. Ervaart u toch klachten kunt u ons bellen op het nummer 088-250 3500 dan kunnen wij samen met u tot een oplossing komen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Niet de leverancier heeft het naar mijn idee zo ingesteld, maar de fabrikant, omdat die uit ervaring met duizenden van die apparaten weet hoe lang een motor meegaat.
De mijne heeft nu bijna 25.000 uren gelopen.
Natuurlijk kan het apparaat in principe nog jaren mee. Misschien nog wel 10 jaar.
Het werkt nog naar behoren, maar als je je garage belt dat er allerlei lampjes op je dashboard beginnen te branden, en die zegt "Dat heeft jouw autodealer zo ingesteld. Niks van aantrekken. Als je stilstaat lang de snelweg bel je maar.", wat doe je dan?