58 ademstops en veel klachten.

1
Mijn apneu is sinds enkele jaren verslechterd en zit nu rond de 60 per uur, ik ervaar dan ook veel klachten naast moeheid en heb soms het gevoel dat mijn lichaam er langzaam mee ophoud. Heb last van erg onrustige, bijna pijnlijke benen, extreem veel zweten overdag, weinig trek in eten, wel in snelle energie zoals zoetigheid.
Heb eerder anderhalf jaar een cpap gehad maar sloeg niet echt aan, nu maar weer eens proberen, een deel van mijn apneus zijn centraal dus dat helpt dan niet echt.

Zijn er meer mensen met zo'n hoge apneu en wat zijn je ervaringen in het algemeen?


Groet Vivian.

Re: 58 ademstops en veel klachten.

2
Vivas schreef: 04 aug 2023, 15:59 Heb eerder anderhalf jaar een cpap gehad maar sloeg niet echt aan
Wat bedoelt u precies?
Vivas schreef: 04 aug 2023, 15:59 een deel van mijn apneus zijn centraal dus dat helpt dan niet echt.
Dat kan, dan is er een andere aanpak geboden. Heeft uw arts daar nooit over gesproken?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: 58 ademstops en veel klachten.

3
persluchtpiraat schreef: 04 aug 2023, 16:54
Vivas schreef: 04 aug 2023, 15:59 Heb eerder anderhalf jaar een cpap gehad maar sloeg niet echt aan
Wat bedoelt u precies?
Vivas schreef: 04 aug 2023, 15:59 een deel van mijn apneus zijn centraal dus dat helpt dan niet echt.
Dat kan, dan is er een andere aanpak geboden. Heeft uw arts daar nooit over gesproken?
Na ongeveer anderhalf jaar kreeg ik een hartaanval en moest geopereerd worden aan mijn hartklep, nadien ondervond ik teveel hinder van het cpap masker.
Centrale apneu valt vooralsnog niet goed te behandelen en een cpap kan deze apneu zelf verergeren, maar omdat ik op 50 obstructieve en 10 centrale onderbrekingen zit hebben we gekozen het cpap apparaat toch te gebruiken.

Re: 58 ademstops en veel klachten.

4
Vivas schreef: 04 aug 2023, 20:00 nadien ondervond ik teveel hinder van het cpap masker.
Uw leverancier is verplicht om u een passend masker te verschaffen. Hebben ze daarbij geholpen?
Vivas schreef: 04 aug 2023, 20:00 maar omdat ik op 50 obstructieve en 10 centrale onderbrekingen zit hebben we gekozen het cpap apparaat toch te gebruiken.
Is de CPAP ingeregeld om alle obstructieve apneus/hypopneus op te heffen? Zo ja, was het resterende aandeel CAs nog steeds CAI 10?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i