Bolle wangen under the nose masker

1
Hoi allen,

Ik gebruik als test nu even het under the nose masker van Philips dreamware. Mijn gewone neusmasker gaf de laatste tijd klachten dat het de neusbrug wat naar klemt zeg maar. Ik slaap met epap druk van 11.6 dus wat sneller last van lekkage door de wat hogere druk. Ik dacht ik probeer een under the nose. Sein raadde mij doppen af omdat dat minder goed zou werken in combi met bipap? Vandaar under the nose.

Nu komt de lucht veel fijner binnen en wordt de neus veel beter open gehouden doordat het masker er van onder tegenaan drukt.

Er is echter een probleempje. Net als Ruud en anderen plak ik mijn mond dicht met leukopor anders is mijn mond net een schoorsteen. Met mijn neusmasker of ff masker heb je ook bandjes langs de wangen met ee under the nose niet.
De bandjes konden in combinatie met de tape mijn wangen goed onder controle houden. Nu de bandjes missen langs mijn wangen ben ik net een trompetspeler zo bollen mijn wangen soms op tijdens de slaap.

Het masker bevalt super qua luchtstroom in de neus. Heerlijk. Maar die wangen.....heel irritant en ik word er wakker van soms.

Hebben jullie tips om dat opbolllen van de wangen te voorkomen, verminderen?

Gekke vraag he? Maar wie weet heeft iemand hier hetzelfde probleem en een prima oplossing gevonden.

Alvast dank voor jullie reactie.
Resmed Aircurve V-auto
epap 9
ipap 12
PS 3
neusmasker

Re: Bolle wangen under the nose masker

2
Dat zal moeilijk worden Geert,
Met zo,n hoge EPAP druk krijg je natuurlijk een flinke stoot lucht binnen.
Zou het ook iets zijn om een 'goedkope' kinband zodanig te veranderen dat je hem over de wangen kunt laten lopen? Ik roep maar iets.
Dat de lucht fijner binnenkomt geloof ik wel, ik ben er nu wel achter dat een neusdop de luchtstroom wat kan beperken. Heb zelf een dop veranderd en dat ademd nu veel makkelijker.
Ik denk dat je creatief zal moeten worden. :yum: