Voorstellen

1
beste mede patienten
ik heb een slaap apneu aperaat van resmed de airsense 10
ik gebruik het aperaat nu zon 9 maanden maar kan er noch steeds niet aan wennen
er is altijd wat fluitend geluid door te veel vochtigheid
ineens hele grote lucht toevoer zijn al 2 mensen geweest om te kijken maar noch steeds geen verbetering
is het normaal dat je ineens grote lucht toevoer krijg
alvast bedankt
met vriendelijke groet bigleo

Re: Voorstellen

2
Leo,

hoe is jouw Resmed AirSense 10 ingesteld?

Met een vaste druk (CPAP) kan de druk niet veranderen en kan er dus ook geen grotere luchtstroom (lees verhoogde druk) ontstaan.

Met een AutoSet instelling = Variabele druk (APAP) is dit natuurlijk wel mogelijk. Zeker als de druk laag is en dat er door een ademstop de druk hoger moet worden om de adem stop op te lossen. Dan lijkt de luchtstroom heftiger te worden.

Maar heb je een bevochtiger en een verwarmde slang in gebruik? Welk masker gebruik jij?

Kun je iets meer informatie hierover verstrekken zodat wij een betere indruk kunnen krijgen?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen

4
Sjoert schreef: Het is even wennen, maar ik werd ook gek van het fluiten, of een kletsnat masker.
Ik vermoed dat u geen verwarmde slang gebruikt?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Voorstellen

6
Hallo

als u geen klachten krijgt met uw neus, verstopte neus of droge keel, dan kunt u de bevochtiger uit laten staan. Hiermee voorkomt u condens vorming. U moet eens kijken waar dat gefluit vandaag komt. Is het lekkage langs de maskerinzet of heeft u veel condens want dan kunnen de geboorde uitademingsopeningen in uw masker verstopt raken. Is het de maskerinzet dan is een andere maat of dagelijks reinigen met afwasmiddel mogelijk een oplossing.

S6 met uw zoektocht

Harks37

Re: Voorstellen

7
dank jullie wel voor het antwoorden
of ik cpap of apap heb weet ik dus absoluut niet
heb trouwens een groot masker
het fluiten komt door dat er druppel voor de gaatjes zit waar de overtollige lucht uit gaat
de bevochtiger uitzetten gaat hem noiet worden ik maak doordat ik gestopt ben met roken haast geen speeksel meer aan
en ja HEB EEN BEVochtiger maar weet niet of mijn slang verwarmd is
maar wat ik van de informatie begrjp dat als ik vaste druk zou hebben dat ik van dat probleem af zou zijn
iedereen bedakt zover voor het antwoorden en informatie

Re: Voorstellen

8
Een verwarmde slang heeft een koperkleurige aansluiting aan de kant van de cpap en aan de kant van het masker een soort vinnetje in de uiteinde van de slang. Dat meet de temperatuur aan het einde van de slang. Zo slang heet climate lineair heated tube en kost circa €31,95
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen

9
Staat er op je Resmed Airsense 10 rechtsonder Elite dan heb je een cpap apparaat. Staat er AutoSet dan is dit een Apap en vaak kun je deze dan ook nog als cpap instellen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen

10
beste ruud
ik heb dus de sense 10 autoset dus weet niet hoe ik dat kan veranderen
en weet ik het wel weet dan noch niet of ik het kan en mag veranderen
ik ga vanmiddag weer alles doorlezen
en anders een maandag gewoon weer bellen naar het ziekenhuis of en naar resmed
bedankt voor je informatie
met vriendelijke groet bigleo

Re: Voorstellen

12
Was er nog een reden gegeven voor die druk? Waarom niet 8, of 6?

Ik zat nog wat te mijmeren over uw beschrijving "ineens grote lucht toevoer" en ik vraag me af of het niet gewoon maskerlekkage betreft? Want als de afdichting doorgebroken wordt, dan krijg je inderdaad de wind in je gezicht.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Voorstellen

13
ze zeggen dus dat als ze de luchtdruk telaag zetten je vaker overslaat zeg maar hij staat nu op 7 waarom geen flauw idee stond eerst op 9
nee geen lekage op mijn masker in ieder geval dat geeft die niet aan
dus ff afwachten weer
thkx voor het bericht