Verstopte neus

1
Ik heb onlangs P30i neusdoppenmasker in gebruik en ben daar best tevreden over. Ik ben chronisch verkouden mede dankzij mijn alergie.
Mijn neus zit dus regelmatig dicht. Mijn neusschotje zit ook nog eens scheef. Dus dat werkt ook n iet mee natuurlijk.

Paar adviesvraagjes:
  • Ik heb gehoord van een Celon behandeling waar je neusslijmvliezen d.m.v. een thermische naald slinken! Is dit een goede optie en werkt dit?
    Iemand eravring hiermee?
  • Een neusschotcorrectie is dit een goed alternatief?
  • Gebruiken jullie als de neus dicht zit een full face masker om af te wisselen?
  • Welke neussprays gebruiken jullie zoal bij een verstopte neus? Neussprays op basis van xylometazoline mag je niet te lang gebruiken!

Re: Verstopte neus

2
Ik heb/had gelijksoortige problemen (en ernstig ook!) en heb ze onder controle gekregen door (bijna) dagelijks mijn neus te spoelen met een oplossing met nasaal spoelzout. Daarbij heb ik een luchtreiniger met hepafilter in zowel de woon- als slaapkamer. Sindsdien zo goed als geen last meer en praktisch nooit verkouden.

Re: Verstopte neus

5
Bij mij zaten vooral al mijn holtes dicht met regelmatig ernstige ontstekingen. Dusdanig dat bijna mijn schedel aangetast was. Bij een endoscopie leken mijn holtes wel een druipsteengrot, overal poliepen. Ik zou geopereerd moeten worden maar door de neusspoelingen zijn ze allemaal vanzelf verdwenen.
Als je niet door je neus kan ademen wordt je vanzelf wat kortademig.

Re: Verstopte neus

6
Hier vaak een verstopte neus, maar de ervaring dat deze op een of andere manier toch open geblazen wordt bij gebruik slaapapneuapparaat, het is soms even wachten maar na een minuut of 5 tot 10 kan ik met masker beter ademen dan zonder als ik verkouden ben.....
Ik zweer overigens bij een neusmasker en heb nog nooit een volledig masker gebruikt. Verder werkt bij mij het gebruik van een zoutoplossing wel, maar mijn ervaringen zijn natuurlijk persoonlijk en hoeven niet voor iedereen te gelden.

Overigens wel super dat die poliepen uit zichzelf verdwenen zijn, Mibo!

Re: Verstopte neus

10
Ik heb het een tijd bij DOS Medical gekocht, inderdaad erg duur. Nu maak ik het zelf. Dit is de achterkant van de verpakking aan de hand waarvan ik het zelf maak. Mocht je dat ook willen doen is het natuurlijk wel op eigen risico, ik weet niet zeker of ze alles goed hebben vermeld. Ik zou anders eerst wat zakjes kopen om te kijken of het bevalt. Anders kan je altijd gewoon alleen zeezout of keukenzout zonder toevoegingen gebruiken.
Bijlagen