Wat kan ik doen tegen mijn vermoeidheid?

1
Ik heb het cpapmasker een half jaar gebruikt.
Dit ging op zich goed maar ik heb nooit verbetering ervaren van de vermoeidheid bij het opstaan.
Toch heb ik matige slaapapneu.
De longarts vertelde me doodleuk dat ik het beter teruggeef en er een andere patiënt plezier mee doe die er wel iets aan heeft.
Geen antwoord op wat ik dan kan doen om mijn vermoeidheid bij het opstaan op te lossen .

Re: Wat kan ik doen tegen mijn vermoeidheid?

3
Leen1 schreef: De longarts vertelde me doodleuk dat ik het beter teruggeef en er een andere patiënt plezier mee doe die er wel iets aan heeft.
Ik krijg de indruk dat deze "hulpverlener" er met de pet naar gooit.

Heeft men ooit getoetst of de instellingen effectief zijn?

En zo ja, dan blijft het waarschijnlijk bij "het getalletje is laag" ja lekker makkelijk, want zo werkt het niet. Je kan nog steeds ernstig verstoorde ademhaling hebben terwijl het apparaat het "lage getalletje" geeft.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Wat kan ik doen tegen mijn vermoeidheid?

4
Beste Leen

Kun je wat meer vertellen over de therapie resultaten die je op je cpap terug kunt vinden.
Is bij de diagnose alleen obstructief apneu vastgesteld of ook centraal apneu en cheijne stokes ademhaling ?
Wat vindt je zelf van je slaap kwaliteit, kun je goed doorslapen ? slaap je snel in ?
Zijn er nog andere zaken die je slaap negatief kunnen beïnvloeden, andere ziektes, stress etc

Heel veel vragen dus om tot een mogelijke oplossing te komen.

Misschien een second opinion ?

mvgr

Harks37