Hoge bloeddruk

1
Ik gebruik nu ruim een jaar cpap apparaat Prisma smart max naar alle tevredenheid. Mijn stops zijn van 74 naar 0 a 1 per uur gegaan. De laatste paar maanden heb ik toren hoge bloeddrukken met gevolg hoofdpijn. Mijn bed is s'morgens vaak drijf nat van het zweten en de dag door heb ik het vaak erg warm.
Mijn gedachte is dat mijn lichaam in de nacht door de cpap zwaar moet werken en ik ga zweten, maar het niet koel krijgt. Mijn hart zwaar gaat pompen om door de bloedstoom het lichaam koel te krijgen met gevolg hoge bloeddruk en hoofd pijn.
Met Lisinopril kan ik de bloeddruk een beetje temperen en paracetamol om de hoofdpijn te verzachten.
Ideaal is dit niet en graag zou ik deze cyclus doorbreken.
Tips en raadgevingen zijn welkom.

Re: Hoge bloeddruk

3
Geheel mee eens met RuudM, maar nog wel een vraag:

Gebruikte u voor de therapie met de Cpap al medicijnen tegen een hoge bloeddruk?

Zo ja, is de hoeveelheid aangepast als de bloeddruk door de succesvolle therapie met de cpap is gezakt?

Is er überhaupt na het gebruik van de cpap nog controle geweest op uw bloeddruk?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoge bloeddruk

4
Sluit me bij de voorgangers aan.
Er zullen gerust goede tips bestaan, maar zoals je het hier omschrijft klinkt dit niet onschuldig.
Even naar de huisarts.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/