Voorstellen

1
Hallo allemaal,
Ik ben Ron, 47 en sinds vorige week begonnen met een cpap. Na onderzoek bij het SFG in Rotterdam bleek ik 57 AHI te hebben. Wist dat ik snurkte maar dit was een verrassing. Ben wel blij dat ik nu weet wat er speelt. Zou een hoop kunnen verklaren kwa conditie en overgewicht en waarom afvallen niet werkte. Moet nog wat wennen aan mijn Resmed 11 met neusmasker maar de AHI's liggen al een week onder de 2. Nog wel erg moe en volgens de analyse van mijn samsung watch 5 nog nauwelijks de diepe slaap gehaald. Maar heb er vertrouwen in dat dit me gaat helpen. Wat spierpijn tussen de schouders in de ochtend en voel me middenrif wat. Zal wel opstart problemen zijn. Hoop op het forum en bij de vereniging wat informatie te vinden als ik met vragen zit.

Re: Voorstellen

2
Welkom Tikka,
Wat spierpijn tussen de schouders in de ochtend en voel me middenrif wat.
je moet even wennen aan de druk die ingesteld is. Hoe hoog is deze?

De pijn wordt veroorzaakt door dat de hulpademhalingsspier plots in werking is gezet, terwijl deze vrijwel nooit nodig is. Deze zit vast tussen de nek en het middenrif en kan dus ook nekpijn met uitstraling naar de arm veroorzaken. Het kan zeer pijnlijk worden, zelfs fysio zou dan nodig zijn. Als dit aanhoud, dan vragen of de druk iets lager kan worden gezet en dan is de pijn vaak snel weg.

https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?f=40&t=11462
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar