Snelle ademhaling

1
Wie kan mij helpen of informatie verschaffen betreffende het volgende.
Ik man 59 jaar wordt sinds 2021 behandeld met een cpap.
Nu doet zich de situatie voor dat ik inplaats van meer energie steeds minder energie heb.
Als ik wakker wordt heb ik het gevoel dat ik stijf sta van de stress, pas tegen de avond neemt dit gevoel af!
En dan begint het weer opnieuw, ik ga naar bed heb geen moeite met inslapen of door slapen met de cpap. ( cpap Phillips dreamstation 2 , druk variabel tussen 4 en 7)
En bij het wakker worden is er weer dat uitputtende gevoel van stress.
Nu is mijn ademhaling frequentie overdag in rust 7 per minuut, en volgens Oscar is de ademhaling frequentie snachts tussen de 14 en 20.
Kan deze snelle ademhaling snachts zorgen voor het stress gevoel en zo ja, wat kan ik hier aan doen.
Mijn longarts ziet hier geen relatie.
Alvast bedankt voor jullie tips.

Re: Snelle ademhaling

2
Het is heel goed mogelijk dat uw instellingen nog niet adequaat zijn. Dan moeten we kijken naar ademhalings-incidenten (apneu/hypopneu) en algemene kwaliteit (flow limitation.)

Mijn ademhalingstempo gaat ook van 10 per minuut naar 15 per minuut als ik slaap. Dus daar zie ik niet direct een verband.

Instelling 4-8 auto klinkt nogal dubieus. Weet u zeker dat het niet 8 cm vast is met ramp vanaf 4?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Snelle ademhaling

4
De minimum druk is te laag. Deze druk moet de obstructieve ademstops zien te voorkomen.

Heb je al eens met een vaste druk instelling geslapen met de a flex of C flex functie op Aan?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar