disfunctionele ademhaling

1
Hallo, Ik merk dat mijn ademhaling de hele dag niet goed is. Het gevoel dat ik steeds diep wil gaan ademhalen wat dan vervolgens niet lukt. ik heb dit sinds de slaaptherapie maar heb het gevoel dat het erger is geworden. Ben nu ongeveer 3 maanden onderweg. Het advies vandaag van het ziekenhuis is om bij de fysio ademhalingsoefeningen te gaan doen. Mijn epr is van 2 naar 1 gezet. Wie herkent dit? Heeft iemand andere tips? Kan het kwaad?
Weet me even geen raad meer.
Apneu therapie sinds augustus 2023
Resmed 10 met een F20 FF en oefenend met een P30i
Druk bij start 5.0 (10 minuten) daarna 7.0

Re: disfunctionele ademhaling

3
Ik heb volgens mij in een eerdere thread van jou al ingeschat dat disfunctioneel ademen wellicht aan de orde kon zijn. Had ik ook. Ik was er snel vanaf toen ik de juiste ademtherapeut had gevonden. In mijn oude situatie ademde ik te hoog, veel last van aerofagie, kon geen CPAP druk van 6 verdragen en kreeg van EPR hyperventilatie. Mijn ademtherapeut heeft dit opgelost in een paar sessies. Ik slaap nu prima bij een CPAP druk van 10, ik verdraag EPR 3 en ook hogere pressure support. Mocht je in de regio Eindhoven wonen heb ik indien gewenst via PM wel een tip voor je. Ik zeg morgen beginnen!
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX.
EPAP 6,2-7,0 met PS 5.2, trigger very high.

Re: disfunctionele ademhaling

4
Hoeksel schreef: 07 nov 2023, 17:16 Ik heb volgens mij in een eerdere thread van jou al ingeschat dat disfunctioneel ademen wellicht aan de orde kon zijn. Had ik ook. Ik was er snel vanaf toen ik de juiste ademtherapeut had gevonden. In mijn oude situatie ademde ik te hoog, veel last van aerofagie, kon geen CPAP druk van 6 verdragen en kreeg van EPR hyperventilatie. Mijn ademtherapeut heeft dit opgelost in een paar sessies. Ik slaap nu prima bij een CPAP druk van 10, ik verdraag EPR 3 en ook hogere pressure support. Mocht je in de regio Eindhoven wonen heb ik indien gewenst via PM wel een tip voor je. Ik zeg morgen beginnen!
Dag Hoeksel,

Mijn EPR is naar 1 gezet gisteren en mijn druk is 7. Ik had gisteren contact gezocht met iemand in mijn regio Groningen. Zij belde mij en ik kan 24 november terecht. Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder over schreef of reactie kreeg. Zal eens speuren. Ik ben nog steeds vergeetachtig :)
Bedankt voor je reactie
Apneu therapie sinds augustus 2023
Resmed 10 met een F20 FF en oefenend met een P30i
Druk bij start 5.0 (10 minuten) daarna 7.0

Re: disfunctionele ademhaling

5
Geert schreef: 07 nov 2023, 13:18 Heeft het u geholpen dat de epr is gewijzigd?
De EPR is net aangepast naar 1 gisteren, stond op 2 . Ik hoop dat het beter gaat. Ik kan 24 november naar de fysio.
Apneu therapie sinds augustus 2023
Resmed 10 met een F20 FF en oefenend met een P30i
Druk bij start 5.0 (10 minuten) daarna 7.0