Dreamstation 2

1
Beste mensen,

Ook mijn Dreamstation 1 is vervangen door de nieuwe Dreamstation 2 waar ik absoluut niet tevreden mee ben.
Buiten het feit dat het toestel er vergeleken met de oude wel erg goedkoop uit ziet maakt deze te veel geluid.
Ik heb de leverancier Mediq verzocht om deze om te ruilen voor een gerepareerde Dreamstation 1 maar kreeg als
antwoord dat dat alleen kon met een nieuwe machtiging en dat is vreemd want er is toch een machtiging.
Ik vind dat ik recht heb op een gelijkwaardig product en dat is deze Dreamstation 2 zeker niet.
Kan ik van Mediq zonder nieuwe machtiging verlangen dat deze mij een en gerepareerde Dreamstation 1 levert
als vervanging van de geleverde Dreamstation 2.

Met vriendelijke Groet,

Jan

Re: Dreamstation 2

2
Bij de DS2 zit de inlaat aan de andere kant. Misschien helpt het wanneer je de inlaat van je af zet.
Voor mij zitten er twee grote nadelen aan de DS2. Je kan hem niet zonder water tank gebruiken zodat hij op vakantie meer plaats in neemt. Het kanaal waar de vochtige lucht door loopt, loopt door de DS2 en is slecht te reinigen. Daarnaast vindt ik de haakjes van het deksel nogal iel. Ik ben al aan m'n 2e waterbak bezig. de 1e ging lekken op de hoek van het metale gedeelte.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Dreamstation 2

3
Ik heb al van alles geprobeerd dit apparaat stiller te krijgen maar niets helpt,ik ben klaar met dit apparaat en met de leverancier Mediq
welke het advies geeft ,we er maar aan en anders stuur maar een nieuwe aanvraag/machtiging in voor een ander apparaat.
Service en klantvriendelijkheid zijn bij Mediq onbekende termen.

Met vriendelijke groet,

Jan

Re: Dreamstation 2

4
Jan, een bekend probleem wat het geluid zou kunnen veroorzaken is het volgende:

Kijk naar de diameter van de slang en kijk naar de instelling in de DS2 waarop deze is ingesteld. Vaak wordt de DS2 ingesteld op de diameter van 15 mm en ook geleverd met een slang met een diameter van 15 mm.

Echter veel DS1 gebruikers gebruiken hun huidige slang met vaak een diameter van 19/22 mm en dan sluit dit niet aan op de instelling van de slangdiameter in de DS2.

Een gebruiker gaf aan dat hij ontzettend veel hinder had van geluid door de slang en toen hij bovenstaande ontdekte en de juiste maat slang ging gebruiken was zijn probleem opgelost.

Dus wie weet ligt bij jou daar ook een mogelijk oplossing voor jouw probleem!
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Dreamstation 2

7
Ik slaap sinds de omruil ook met een DS2, op zich heb ik geen problemen met lawaai maar ik heb wel sinds ik het apparaat gebruik last van een chronische soort bronchitis-achtige benauwdheid wat ik voorheen niet had. Het kan ook toevallig zijn (ben ook een aantal keer aan de beurt geweest wat betreft covid) maar het valt mij wel op dat deze cpap minder water verbruikt dan de DS1, allebei in combinatie met de verwarmde slang van Philips. Ook kan de DS2 het water niet voorverwarmen, dit kon de DS1 wel. Ik heb ook de indruk dat het warmteplaatje in het geheel niet werkt wanneer er geen verwarmde slang is aangesloten.

Re: Dreamstation 2

8
Beste JGB

Voor het wisselen van een apparaat heeft de leverancier geen machtiging nodig, alle apparaten worden geleased door de zorgverzekering. Het maakt de zorgverzekering dus niet uit welk (merk) apparaat er bij de gebruiker is. Elke leverancier moet meerdere merken kunnen leveren waarbij de leverancier natuurlijk een voorkeur mag hebben.

Kan natuurlijk zo zijn dat er geen gerefurbished (door Philips gerepareerde) DS1 apparaat beschikbaar is maar dan zou dat de verklaring moeten zijn.

Het is de leverancier die dit dus bepaald.

Beste Noorder,

Kijk eens naar de bevochtigingsinstellingen en de temperatuur van de verwarmde slang in de handleiding, deze zijn in verschillende standen in te stellen.

Mvgr

Harks37