Spaarstand Resmed Airsense 10

1
Hallo, sinds 3 dagen gebruik ik de Resmed Airsense 10, na jaren tevreden gebruik van een Devillbis Blue, maar hiervan lekte het waterreservoir steeds weer en Devillbiss stopt met de levering en productie van hun Apneu apparatuur volgens mijn leverancier
Ik las in de gebruikershandleiding van de Resmed dat er een spaarstand ingeschakeld kan worden als hij niet gebruikt wordt door de aan uit schakelaar een aantal seconden in te drukken.
Nu heb ik het verschil in verbruik gemeten in spaar en niet spaarstand.
Het verschil is slechts 0,3 Watt. Namelijk 15,7 Watt zonder spaarstand en 15,4 Watt met spaarstand. Dit gaat helemaal nergens over natuurlijk, vermoedelijk is het alleen het ledje in de schakelaar wat wordt uitgeschakeld? Wat is de ervaring van anderen hiermee?
Overigens is het verbruik ‘s nachts met alles op auto rond de 60 Watt.

Tevens wil hij ook geen verbinding maken met het netwerk, ik zie alleen grijze streepjes, alles al geprobeerd. Zelfs het apparaat in andere kamers gezet.
Nu viel mij op dat er in de instellingen bij Modem/Provider wordt weergegeven Vodafone Data 0. Heeft dit daar iets mee te maken soms en hoe los ik dat op?

Re: Spaarstand Resmed Airsense 10

2
Het kan zijn dat er geen zendmodule in het apparaat zit, daar er een periode is geweest dat er grote tekorten waren voor dit product. Of woon je op een plek ver weg van zendmasten die het signaal kunnen oppikken. Bekend is dat dit soort problemen voorkomen o.a. in de grensstreek.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Spaarstand Resmed Airsense 10

3
RuudJ schreef: 24 nov 2023, 11:01 Het kan zijn dat er geen zendmodule in het apparaat zit, daar er een periode is geweest dat er grote tekorten waren voor dit product. Of woon je op een plek ver weg van zendmasten die het signaal kunnen oppikken. Bekend is dat dit soort problemen voorkomen o.a. in de grensstreek.
Bedankt Ruud,

Dat is een bruikbare tip denk ik, overigens heeft mijn leverancier vanmorgen verteld dat ze Resmed gaan vragen om mijn apparaat een push activatie bericht of iets dergelijks te gaan sturen. Dat schijnt soms ook nodig te zijn volgens hen.
Als dit ook niet werkt zal ik ze zeker ook informeren over jouw mogelijk oorzaak van de zendmodule.
Er staan overigens voldoende zendmasten op redelijk korte afstand van mijn woning.

Re: Spaarstand Resmed Airsense 10

4
Gl1800 schreef: Het verschil is slechts 0,3 Watt. Namelijk 15,7 Watt zonder spaarstand en 15,4 Watt met spaarstand
Het kan zijn dat de "spaarstand" van ResMed fake is, maar het kan ook zo zijn dat uw metingen onbetrouwbaar zijn. Veel stroommeters zijn niet in staat om zinnige metingen te maken bij verbruik onder ongeveer 50 watt omdat de consumentenelectronica de precisie niet heeft.
Gl1800 schreef: ik zie alleen grijze streepjes
Grijze balkjes betekenen dat er prima ontvangst is, maar dat het apparaat is ingesteld om er niets mee te doen. (Draadloze data-uitwisseling gedeactiveerd)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Spaarstand Resmed Airsense 10

7
persluchtpiraat schreef: 24 nov 2023, 13:10
Gl1800 schreef: Het verschil is slechts 0,3 Watt. Namelijk 15,7 Watt zonder spaarstand en 15,4 Watt met spaarstand
Het kan zijn dat de "spaarstand" van ResMed fake is, maar het kan ook zo zijn dat uw metingen onbetrouwbaar zijn. Veel stroommeters zijn niet in staat om zinnige metingen te maken bij verbruik onder ongeveer 50 watt omdat de consumentenelectronica de precisie niet heeft.
Mijn meter meet wel degelijk juiste waarden onder de 50 Watt, ook dit heb ik kunnen vaststellen met andere apparatuur en led lampjes


Gl1800 schreef: ik zie alleen grijze streepjes
Grijze balkjes betekenen dat er prima ontvangst is, maar dat het apparaat is ingesteld om er niets mee te doen. (Draadloze data-uitwisseling gedeactiveerd)
Dat staat inderdaad ook zo in de handleiding, maar hoe activeer je dit dan weer? Volgens mijn leverancier door volgens een bepaalde procedure de vliegtuigstand aan en weer uit te zetten. Helaas heeft dit ook geen resultaat

Re: Spaarstand Resmed Airsense 10

9
Ter info.
Resmed heeft een of andere actie uitgevoerd op afstand naar mijn Airsense 10.
En Eureka nu heb ik ontvangst en kan ik de App gebruiken en mijn leverancier kan hem nu ook op afstand uitlezen.
Allen bedankt voor het meedenken en de goede tips en adviezen.

De onzinnige spaarstand heb ik zelf opgelost door de Airsense overdag middels een slimme stekker uit te schakelen en ’s avonds weer aan. Scheelt toch 15,7 Watt x een uurtje of 16 per dag