Een nieuwe hoofdstuk binnen mijn apneu weg

1
Hallo, ook ik hoor er bij. Mijn verhaal begint zo'n 2,5 jaar geleden, een ongeruste vrouw die je adem ziet inhouden tijdens het slapen. Je gaat de molen in en een kleine 4 maanden later krijg je een Cpap thuis. Ik had toen een ahi van 38, waarvan er 30 op mijn zij en 8 op mijn rugligging. Het ging best wel goed, masker was geen probleem en kon ook al goed door slapen. De ahi ging geleidelijk aan naar beneden, tot dat het stopte en ging schommelen. De druk ging van 6 naar 6,5 en naar 7. Na mate ging de gemiddelde ahi langzaam om hoog, Naar iets meer als dan een anderhalf jaar is mijn cpap, DeVilbiss Blue, vervangen door een Löwenstein Prisma Smart Max. Deze trent zette zich voort, verschillende keer aan de bel getrokken, instellingen aangepast, softstart geprobeerd. Softstart, wat een ramp was dat. Het apparaat ging tegen je in, alles precies andersom, en dan weer gewoon met je mee ademen. Die ging er snel van af , wel nog een een keer gebruikt, maar met het zelfde resultaat.

Na wat heen en weer gebeld een nieuwe slaaptest afgelopen juli, de test was nu andersom 30 ahi op mijn rug en 6 ahi op mijn zijligging. Ik kreeg een SPT van Philips. Na 6 weken weer moeten inleveren de resultaten waren niet goed genoeg, ook geen vergoeding van de zorgverzekering. Na overleg met de longarts is de druk weer terug gezet als in het begin 6cm, in de loop van de tijd nog verhoogt naar 6,5cm, ook dat hielp niet. Toen is mijn therapie om gezet van Cpap naar Apap, 5cm ondergrens en 10 cm bovengrens. Hier in was ook geen verbetering, ook een grote schommeling in mijn apneus.

Tot afgelopen november, naar het ziekenhuis voor vage klachten rond de maag. Een aantal onderzoek verder en ik had een blindedarmontsteking. En een lekkende hartklep. De operatie van de blindedarm is goed gegaan, nu nog verder onderzoek naar de hartklep. De Apap is weer een Cpap geworden ivm de druk die te hoog was. Krijg hier voor een nieuwe slaaptest en er zal wel een nieuwe behandelplan komen.

Re: Een nieuwe hoofdstuk binnen mijn apneu weg

2
dag Hent,

wat een verhaal weer...lastig dat het soms zo zoeken blijft naar de juiste druk, apparatuur, masker etc..pff, daar heb je eigenlijk geen energie voor he?
Vervelend van de blinde darmontsteking en lekkende hartklep, wel goed dat het boven water is gekomen en je daarvoor behandeld kan worden!
Heel goed dat je aan de bel blijft trekken en dat er weer een nieuwe slaaptest komt.
Volhouden maar!
Laat weten als je specifieke vragen hebt, er zijn hier genoeg mensen die kunnen antwoorden.
Alle goeds!
Saskia