Slechte service Airliquide (Vitalaire)

1
Vorig jaar kon ik mijn Resmed masker niet meer gebruiken doordat er iets gebroken was. Het duurde ruim 2 weken voordat ik een nieuw masker kreeg, terwijl ik het echt nodig had.
Nu dacht ik meteen bij de eerste klachten over het masker een nieuw masker te bestellen zodat ik in ieder geval niet 2 weken zonder masker zou komen te zitten. En nu (ook weer na pas 2 weken) weigeren ze gewoon een masker te sturen "omdat u dit jaar al een masker heeft ontvangen". GRR!
Ze lijken niet te beseffen dat het een medisch noodzakelijk hulpmiddel is.
Zijn er meer mensen met klachten over Airliquide? Kan de Apneuvereniging helpen om Airliquide tot een betere service te bewegen?

Re: Slechte service Airliquide (Vitalaire)

3
Ik zat ook bij vitalaire, jeetje wat een tent.
Mijn ervaring is ronduit erg slecht.
Ik ben overgestapt naar een ander, was het zo beu.

Inderdaad mensen die geen idee hebben hoe het in de praktijk werkt.
Verwarmde slang? allemaal luxe...
Ik moest op een gegeven moment terug vanwege ernstige slaapproblemen en oververmoeidheid.
Ziekenhuis vraagt bij hun om de meetresultaten.
Wordt ik in paniek gebeld: maar die hebben we helemaal niet!
Eeeh oh...
Maar die resmed stuurt het toch iedere dag op?
Zie het ook op de site van resmed?
Hun antwoord: maar u heeft nooit toestemming gegeven om het uit te lezen....
Aah oke, waarom hebben jullie daar niet nagevraagd?
Ach eeh tja...

Werd dus al enkele jaren niet meer gecontroleerd zo nu en dan....
En de verzekering dan? Die willen dat toch ook weten?
Ja nou ja... eeh... onderteken het maar dan wordt het geregeld....

Al eerder bij hun met de "klantenservice" contact gehad.
Ze weten niks, en willen ook niks weten.
Als ik het over bepaalde problemen heb die als je in google zoekt duizenden hits krijgen, ben ik de eerste die het meld.
En hebben ze er nog nooit van gehoord.....

Maar wel iedere maand trouw het geld afschrijven...
1 keer per jaar masker moet je zelf aanvragen.
En dan niet vergeten er bij te zetten dat ook filters nodig zijn, anders pech gehad.
Als je de aanvraag verstuurd krijg je nooit antwoord dat het verwerkt is, laat staan wanneer het verstuurd wordt.
Op een gegeven moment ligt er hopelijk wat in de bus....

Nee laat maar bij hun, zolang je alleen ieder jaar om een masker vraagt en verder niet zeurt gaat het goed.
Ander masker? jeetje moeten we wat gaan doen.

Overstappen is altijd mogelijk, maar vitalaire weet er een half jaar over te doen om een handtekening op een formulier te zetten.
En ook daar een bevestiging van ontvangst? Nee joh veel teveel gedoe....
Resmed Airsense 10 Elite, staat op druk van 6
Resmed Verwarmde slang
Airfit P10 masker
Eerste AHI 18, nu 1.1

Re: Slechte service Airliquide (Vitalaire)

4
ApneuBerto schreef: 04 dec 2023, 09:51 Ze lijken niet te beseffen dat het een medisch noodzakelijk hulpmiddel is.
Ja, bijzonder he. Zouden ze eens moeten proberen met mensen met epilepsie of diabetes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de vereniging hiervan vindt.

Wat je kan doen is een identiek masker uit eigen geld kopen als reserve, en deze in de gesealde verpakking laten. Ik vermoed dat maskers worden verpakt onder "beschermende atmosfeer" want een masker dat nooit is gebruikt maar wel uit de verpakking is gehaald vergeelt/vergaat ongeveer even snel als een masker dat in gebruik is.
JWBokx schreef: 04 dec 2023, 12:31 Ze lijken niet te beseffen dat het een medisch noodzakelijk hulpmiddel is.
Ik heb wel eens bedacht dat alle "artsen" en "consulenten" in deze business net als piloten een minimum aantal "vlieguren" zouden moeten maken om te kunnen blijven werken. Zeg maar 1 maand van het jaar elke nacht ermee slapen, volgens de eisen van de verzekering, dus minimaal 4 uur per nacht, 70% van de nachten.
JWBokx schreef: 04 dec 2023, 12:31 Verwarmde slang? allemaal luxe...
Haha, da's een goeie.

JWBokx schreef: 04 dec 2023, 12:31 Aah oke, waarom hebben jullie daar niet nagevraagd?
Ach eeh tja...
Er wordt alleen een seintje gestuurd als je onder het minimum gebruiksuren valt, want dat vinden ze wel belangrijk want dan kunnen ze het apparaat terughalen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Slechte service Airliquide (Vitalaire)

5
Zelf ook erg ontevreden. Ik zorg zelf voor backup materialen die kritisch zijn, want gemiddeld duurt levering daar 2 weken (!!). Inhoudelijke kennis heb ik er ook nog niet "gevonden". Overigens ben ik in het begin ook goed geholpen met een spoedlevering van een nieuwe Resmed 10, maar dan moet je wel door de telefoon heen komen en dat geef ik meestal op.
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX.
EPAP 6,2-7,0 met PS 5.2, trigger very high.