Drukte in ziekenhuizen

1
Drukte in de ziekenhuizen heeft effect op alle zorg gebruikers. Ook voor de doelgroep van dit forum.

Corona is niet weg geweest en stijgt na de zomer. Dat geeft vervolgens druk op de gezondheidszorg, met name de opnames in het ziekenhuis, zo blijkt uit recente cijfers.

Er is inmiddels een hoog aantal gevallen van longontsteking en kinkhoest onder kinderen in een bepaalde leeftijdsgroep. In China was dit even geleden al merkbaar en konden de kinder-afdelingen de drukte niet aan.

Er is ook nu al een enorme toeloop ziekenhuizen met het RS virus.

Kortom het is heel erg druk in de ziekenhuizen, wellicht nog drukker dan anderen winters.

En dan is het griepseizoen nu nog niet op zijn hoogtepunt.

Moet je voor een slaaponderzoek of wat dan ook een nachtje naar het ziekenhuis dan lijkt mij dat i.v.m. drukte aldaar moeilijk worden. Enerzijds ik kan dat begrijpen, anderzijds heb ik daar geen begrip voor, want ik wil als patient weten waar ik sta. Zeker met slaapapneu wat iemand met alle gevolgen van dien misschien al levenslang heeft.......

Groet,

Jan Flikweert
"ïk denk dat" en "ik hoef geen deskundige te zijn om iets te beweren" zouden mijn ideale openingszinnen zijn, "ik respecteer dat" hoop ik die van de lezer.......

Re: Drukte in ziekenhuizen

2
Beste Jan

Tot op heden zijn er nog geen geluiden dat ziekenhuizen de zorg voor slaapapneu patiënten afschalen omdat de verpleegkundigen elders nodig zijn. Deze kinderen tussen de 5 en 14 jaar worden begeleid door speciale kinder verpleegkundigen / artsen.

Gelukkig zijn er ook nog behandelcentra die niets te maken hebben met andere ziekenhuisafdelingen zoals het Nederlands slaapinstituut en de Ruysdael slaapkliniek.

Mochten er onverhoopt wel wachttijden ontstaan bij een bepaald ziekenhuis dan kan de zorgverzekering bemiddelen om bij een ander slaapcentrum geholpen te kunnen worden.

Mvgr

harks37

Re: Drukte in ziekenhuizen

3
JanFlikweert schreef: 06 dec 2023, 11:14 Moet je voor een slaaponderzoek of wat dan ook een nachtje naar het ziekenhuis dan lijkt mij dat i.v.m. drukte aldaar moeilijk worden.
Slaaponderzoeken, inclusief de meest complete PSG zijn "ambulant" ofwel vinden thuis plaats. Dit is al jaren de norm. Het ziekenhuis (of het NSI, die komen bij je thuis) is meer een soort loket, dus ik verwacht niet dat er veel zal veranderen aan onze kant.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i