Veel bijkomende klachten

1
Hoi allen,
Ik ben een man van 55 jaar en gebruik mijn CPAP apparaat nu al ruim 5 jaar voor 8,5 uur per nacht. Ik ben allergisch voor een normaal masker en daarom heb ik een speciaal masker: AirTouch F20 maat L van ResMed. Ik slaap weer goed en voel mij een stuk beter uitgerust.
Nu het probleem: ik voel me goed en fit, ben erg sportief en niet dik, maar in die 5 jaar ben ik 15 jaar ouder geworden in mijn gezicht door al die rimpels!!!.
Als ik mijn masker wat losser doe word ik heel vaak wakker vanwege de krachtige lucht die dan aan alle kanten langs mijn wangen komt en ben ik totaal niet uitgerust.
Ik krijg ook wekelijks opmerkingen over de bandjes die iedereen nog ziet lopen en over mijn vele rimpels.
Kortom: ik voel mij fit, maar ik zie er niet uit! Ik wil nu al niet weten hoe ik er over nog 5 jaar uit ga zien.........
Wie herkent dit en heeft ook een goede oplossing gevonden?

Re: Veel bijkomende klachten

2
Roel, welkom hier. Aan de rimpels kan ik niets doen en aan een eventuele afdruk van het foam van de F20 ook niet. Weet trouwens dat je elke maand een nieuw foam inzetstuk van je leverancier moet ontvangen, daar deze officieel maar 1 maand meegaan. Ook niet met een al te vochtige doek schoonmaken.

Aan de afdrukken van de bandage kan eventueel iets aangedaan worden. Wij geven hier het advies om eens onder de banden van die make-up verwijdering wattenschijfjes te plaatsen. Dit verminderd de druk punten van de banden.

Voor eventuele 'Wallen' onder de ogen kan Reskin pleisters gebruikt worden, maar kijk wel even of je daar ook niet allergisch voor bent. Het is een uitwasbare en herbruikbare pleister. Bijvoorbeeld https://www.totalcaregroep.nl/webshop/cpap/accessoires/masker-accessoires/reskin-neuspleister/
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar