Rode handpalmen/voetzoelen (erythema palmare) en relatie met BiPAP? Wellicht acidose / alkalose ?

1
Ik heb sinds kort last van "erythema palmare (EP)", oftewel rode handpalmen en voetzolen. Omschrijving van wat ik ervaar:
- Handpalmen: rood, huid strakker, wat gezwollen, licht prikkelend/brandend. Een soort lichte versie van een "slapende" arm.
- Voetzolen: zelfde als handpalmen maar dan met het gevoel alsof je je voeten enorm hebt overbelast met een extreem lange wandeling (i.p.v. slapende arm).

Voor EP zijn erg veel (heel erg veel) mogelijke oorzaken, en onderzoek loopt. Mijn vraag is dus wat vergezocht maar toch. Vandaag pas drong tot mij door dat dit gestart is binnen 5 dagen na het starten met BiPAP. Kan toeval zijn, of niet......

Ik kon zo snel niet vinden op het forum dat meer mensen hier last van hebben (gekregen) dus vandaar dat ik het nu specifiek vraag.
Met OSCAR zie ik in elk geval geen vreemde dingen t.o.v. mijn CPAP tijd (~3 jaar), ik heb nu alleen wel centrale apneus (varieert tussen 0 en 3). Mijn ademhalingsfrequentie is niet anders geworden, zit rond de 13 +/- 1 zowel overdag als tijdens slaap (> 1 jaar data sporthorloge). Ik gebruik nu een pressure support van rond de 4, en voel me met BiPAP zeker beter dan met CPAP. Mijn slaap/energie lijkt wel weer te verslechteren met deze EP klachten, vandaar dat ik me ineens realiseerde dat er mogelijk een link is. Wellicht is er een link met dit artikel (viewtopic.php?f=1&t=8281) wat gaat over acidose/alkalose.

Ben benieuwd naar herkenning bij mijn slaapapneu collega's. Mocht ik uitvinden dat de oorzaak ergens anders lag zal ik dat t.z.t. melden.
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX.
EPAP 6,2-7,0 met PS 5.2, trigger very high.