Voorstellen Wysiwig

1
Hallo. Ik ben een vrouw van in de 60 en recent gediagnostiseerd met slaapapneu. In eerste instantie had ik te horen gekregen dat ik Long Covid had maar ik kon me niet goed neerleggen bij iets waarvan je niet kan aanduiden wat het is. Mijn longarts is ook meer iemand van eerst goed onderzoek en de concrete dingen uitsluiten. Ik werd met de uitslag gebeld en ik schrok me rot. Een en ander werd me ook nogal bot meegedeeld. Ik heb ondertussen al veel gelezen en veel puzzelstukjes vallen op hun plek. Dit moet gewoon al meerdere jaren spelen. Mijn bedrijfsarts vindt het vreemd dat nog nooit iemand op het idee is gekomen dat apneu ten grondslag zou liggen aan mijn problemen omdat ik een typische kandidaat ben. Ik ben zwaar, ik heb longproblemen en verder mankeer ik een hoop wat toe te wijzen kan zijn aan apneu, wat dus ook zo blijkt te zijn. Volgende week moet ik terug naar de longarts en dan gaat het feest beginnen. Ik zal dan ook een CPAP krijgen. Hoewel ik erg schrok ben ik ook wel blij met de diagnose want hier kan ik wat mee. Ik heb veel klachten. Al jarenlang een hele hoge bloedruk, hoog cholesterolgehalte, hele dagen knetterende koppijn, spierpijn, zere armen en benen en voor mij als actief mens het allerergste is de allesoverheesende moeheid. TE moe om op te staan om te gaan slapen. Sinds maart echt in de ziektewet. Steeds geprobeerd een beetje op te bouwen maar ook weer steeds terug gevallen. Op dit moment is alles te veel.

Mijn passie is fotografie en alles wat daarbij hoort. Verder lees en schrijf ik graag.
Mijn grote wens is om weer een beetje energie te krijgen om überhaupt IETS te doen.

Re: Voorstellen Wysiwig

2
Hallo Wysiwyg, welkom op dit forum. Je bent hier aan het juiste adres, er zijn hier hulpvaardige lotgenoten met veel kennis en ervaring die ze graag delen. Daar kan je heel veel aan hebben als je aan het begin staat zoals jij en ik. Het lijkt me zo dat je gelijk hebt om blij te zijn met je diagnose, ook al is het een schrik voor je geweest. Als CPAP voor je gaat werken zou er wel eens een wereld voor je open kunnen gaan en dan wordt 2024 voor jou een heel mooi en energiek jaar. Dat wens ik je in elk geval van harte toe!

Groetjes, Carla
Wel klachten, geen diagnose, zelf aan de slag met het vermoeden van UARS.
Resmed Airsense 10 Autoset, settings: CPAP 7.4 cmH2O en EPR 2
Masker: nader te bepalen

Momenteel aan het wennen aan iNAP

Re: Voorstellen Wysiwig

3
Laat het een troost zijn: door dit forum te hebben gevonden ben je ervan verzekerd dat je de informatie krijgt om te beoordelen of je de zorg krijgt die je verdient.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Voorstellen Wysiwig

4
Hoi wysiwyg, welkom. Ik ben ook nieuw, en herken een hoop van wat je schrijft.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Voorstellen Wysiwig

5
Hallo Wysiwig, welkom bij dit forum.

Lees hier vooral bij het Forum Naslag (soort Wikipedia) en bij informatie voor de beginnende apneu-er. Je kunt er veel van leren. Ook bij het forum Tips en Trucs staat nuttige info.

Succes
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar