instellen Resmed aircurve 10 cs Pacewave

1
Goedenavond,

vorige week woensdag een nachtje met ASV in Kempenheage geslapen en nu mag ik hem twee weken proberen.
Normaal gesproken slaap ik met een Resmed Aircurve 10 V-auto.

Instellingen Bipap:
Epap op 9 en Ipap op 12 geeft in de s- modus geeft voor mij tot nu toe de beste resultaten maar nog steeds erg moe en toch nog wel gemiddeld 6 minuten saturatie onder de 90 procent. (minimaal 86) Toch ook nog redelijk veel desaturaties 3 en 4 procent. tussen de 5 en 15 per uur. Ik word niet uitgerust wakker. Al heel wat gepuzzeld maar krijg het nog niet beter.

Mijn vraag:
Tijdens de PSG in Kempenheage had de arts de ASV op ASV auto gezet met de volgende instellingen:
minimale Epap 7 en maximale Epap 11
minimale PS op 0 en maximale PS op 8

2 nachten thuis geprobeerd tot nu toe en ik ben hondsmoe. Toch nog desaturaties tot 10 per uur en 5 minuten onder de 90 procent en meer FL dan met de Bilevel. Arts moet nog terugbellen, maar ik denk ik kan zelf ook een en ander beter aanpassen. Ik kan de ASV maar twee weken lenen dus wil geen tijd verloren laten gaan.

modedit RM: tekst ingekort
Resmed Aircurve V-auto
epap 9
ipap 12
PS 3
neusmasker

Re: instellen Resmed aircurve 10 cs Pacewave

2
Ik heb geen context in mijn hoofd meer van u :(
Geert schreef: 08 jan 2024, 20:49 PLP we hebben mailcontact gehad en daarin gaf jij aan dat de ASV het beste werkt als de instellingen van de bipap worden meegenomen bij het instellen van een ASV?
Het kan geprobeerd worden, gegeven dat de bipap met die instellingen redelijk werkte?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: instellen Resmed aircurve 10 cs Pacewave

5
Hierbij even een update. In overleg met de arts de ASV op ASV auto de volgende instellingen gezet.
Dit zijn dezelfde instellingen als tijdens de PSG vorige week woensdag.

Epap min 7 max 11
PS 0-8

Afgelopen twee nachten toch weer goed er mee geslapen. Ik wil teveel tegelijk. Het geeft me stress dat ik de ASV volgende week vrijdag weer moet inleveren. Te weinig tijd om alles goed te finetunen en het effect te kunnen voelen.

Wat ik wel zie in Oscar is dat mijn FL iedere nacht wat meer lijkt af te nemen. Het is net of moet ik er aan wennen. Kan ook toeval zijn.

Ook valt het me op dat ik met een lagere epap uitkom dan de bipap en dat de PS echt goed helpt om FL tegen te gaan. De ademhaling lijkt ook veel stabieler met veel minder wijzigingen in de amplitude van de ademhaling.

In overleg met de arts houd ik de druk zo.

Ik zou dolgraag een ASV willen zodat ik meer tijd heb voor een goede titratie en hopelijk op termijn nog meer voordelen mag ervaren. Ik ben het zat alsmaar zo moe te zijn en een geheugen te hebben als een garnaal in winterslaap.
Resmed Aircurve V-auto
epap 9
ipap 12
PS 3
neusmasker

Re: instellen Resmed aircurve 10 cs Pacewave

6
persluchtpiraat schreef: 09 jan 2024, 19:37 Welke ASV heeft u sowieso? ResMed of Philips?

Philips ASV heeft wel een IPAPmax instelling trouwens.
Resmed heeft die IPAP instellingen ook,

dus ik ben benieuwd welke ipap waardes zijn/waren ?

wat is PS dan?

ik ken alleen de instellingen op mijn resmed ASVAuto:
min EPAP max EPAP
min IPAP max IPAP
min max (ondersteuningsdruk
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: instellen Resmed aircurve 10 cs Pacewave

7
Geert schreef: 12 jan 2024, 20:35 Hierbij even een update. In overleg met de arts de ASV op ASV auto de volgende instellingen gezet.
Dit zijn dezelfde instellingen als tijdens de PSG vorige week woensdag.

Epap min 7 max 11
PS 0-8

en welke IPAP waardes stonden ingesteld?
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV