Masker extreem vochtig ondanks verwarmde slang

1
Zoals de titel stelt: ik heb al heel erg lang het probleem dat mijn maskers (maakt niet uit welke) heel vaak echt drijfnat zijn. Niet een beetje vochtig of een beetje condens, nee: er ligt als ik hem van m'n hoofd trek gewoon een klein plasje water onderin en m'n gezicht zit onder de waterdruppels. Laatst verslikte ik me er bijna in, geen grap.

De tip die ik steevast voorbij zie komen is "koop een verwarmde slang". Maar die heb ik al, die kreeg ik meegeleverd met m'n AirSense 11. De slaapkamer is ook niet heel koud - een graadje of 18 gemiddeld.

Zou het kunnen zijn dat mijn verwarmde slang gewoon niet werkt? Of is de bevochtiger (staat op "auto") misschien te agressief? (Extra noot: de AS11 geeft wel om de paar weken een melding dat de bevochtiger vervangen moet worden, maar het bedrijf dat de apparatuur levert zegt steeds dat het geen probleem is als het plaatje wel gewoon warm lijkt te worden.)

Re: Masker extreem vochtig ondanks verwarmde slang

2
Kun jij in het klinisch menu van de Resmed Airsense 11?

Ik vraag dit, omdat in dat menu je kunt aangeven dat op bepaalde momenten er een melding moet komen om 'accessoires' te vervangen.

Dus die melding die om de paar weken tevoorschijn komt, zou daar vandaan kunnen komen.

Kun je dit controleren?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Masker extreem vochtig ondanks verwarmde slang

3
Hi Ruud,

Ja klopt, hij geeft herinneringen voor het vervangen van filters. Alleen in dit geval betreft het een foutmelding dat de bevochtiger vervangen moet worden en om de KS te contacteren. Resmed gaf aan dat dit aanleiding voor reparatie is, de leverancier vindt van niet. :X Soms geeft ie de melding ook meermaals per week. Maar meestal zie ik hem een paar weken niet en popt ie weer op.

Re: Masker extreem vochtig ondanks verwarmde slang

4
Die melding dat de bevochtiger vervangen dient te worden, is een melding die ik nu voor het eerst tegenkom.

Wat wordt onder bevochtiger verstaan?

Het bakje of het mechanisme van de bevochtiger?

Het blijft vreemd dat er bij jou in stand Auto zoveel vocht blijft bestaan.

Is dit ook het geval als je climate control op handmatig zet en de slang temperatuur ook handmatig instelt?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar