Re: Heb sinds ik opnieuw ben gestart alleen maar Centrale Apneus

2
Eric,

Misschien een Fisher & Paykel Icon of Icon+?

Deze gaven centraal apneu niet weer en bij navraag aan F&P consulenten werd verteld, maakt niets uit want je kunt tegen Centraal apneu niets doen!

Nu weet ik wel beter.

Als jij hoofdzakelijk centraal apneu hebt, dan moet je zorgen dat je een ASV via de arts gaat krijgen.

Als de arts dit niet voor elkaar krijgt, dan moet je een verwijzing krijgen naar het CTB.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Heb sinds ik opnieuw ben gestart alleen maar Centrale Apneus

4
De AHI index bestaat uit drie componenten.

(A)pneu = Totale apneu index = (Obstructief - + Centraal apneu)
H = Hypopneu
I = Index

H = AHI minus Totale AI
H = 9,3 minus 6,9
H = 2,4/uur

Hyponeus zijn ademhalingen (geen ademstops) met een afnemend amplitude (bij Resmed 50%, andere merken 40% en 30% ) die tenminste 10 seconden of langer duren.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Heb sinds ik opnieuw ben gestart alleen maar Centrale Apneus

8
Medicijn gebruik is een mogelijke oorzaak. Niet Aangeboren Hersenletsel ook. Ontregeld Co2 gehalte in het bloed ook.

Artsen zijn er ook nog niet uit. Alleen behandeling is vaak een oplossing om Centraal apneu te bestrijden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Heb sinds ik opnieuw ben gestart alleen maar Centrale Apneus

9
Ik heb inmiddels al een tijdje het programma Oscar op mijn computer staan en lees zo elke week even mijn Cpap uit
Ik heb enkel maar Centrale Apneus, soms tussen de 15 en 20 maar vaak ook tussen de 20 en 30.
Een heel enkele keer heb ik onder de 5 zoals vanmorgen, ik vind het heel apart hoe het kan dat je 6 dagen een hoog aantal centrale apneus hebt en 1 keer in de week onder de 5. Obstructieve apneus heb ik nooit.
Bij Vivisol hebben ze de druk inmiddels verlaagd naar 5 maar ook dat geeft helaas geen verschil.
Ik heb nu op 6 Februari een gesprek met mijn longarts over de hoeveelheden Centrale Apneus en dat ik lichamelijk en geestelijk nog geen enkel verschil kan merken, maar dit kan dus te maken hebben dat een Cpap eigenlijk niet helpt tegen Centrale apneus.
Op advies van sommige forumgenoten hier heb ik dus een afspraak gemaakt met mijn longarts en zal deze via een videocall plaatsvinden, ik ga het dan overleggen of deze therapie waar ik nu dus mee bezig ben voor mij nu eigenlijk wel zin heb en of ik aan een ander apparaat moet zoals de CSV waar jullie het hier al een tijdje over hebben.
Ik houd jullie op de hoogte,

groeten Barney ( Eric )

Re: Heb sinds ik opnieuw ben gestart alleen maar Centrale Apneus

10
Eric, ASV moet het zijn.

Adaptive Servo Ventilator voluit.

Het Centrum voor Thuis Beademing (CTB) is de instantie die deze aan hun patiënten uitzet.

Dus je moet je daar naar toe door laten verwijzen, dit zou je longarts moeten doen als hij jou niet verder kan behandelen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar