Eerste echte goede nacht...

1
Ik was even stil maar er was ook niks te melden. Behalve dat het nog niet in orde was. Een week geleden kreeg ik mijn derde masker. Ietsje steviger en zou iets beter moeten aansluiten. De andere gingen flubberen na een paar uur dragen. Nu zag de zorgcoach vorige week wel dat de druk hoog was en dat kon ook een reden zijn maar goed...Eerste proberen. Helaas ging ook dit masker flubberen en fluiten. Gisteren is de druk 3 punten lager gezet en vannacht bleef mijn masker goed zitten. Geen flapperende randen meer en een ietsie pietsie fluiten maar dat mag geen naam hebben. 7 uur geslapen, geen lekkage, slechts 2 stops en aardig veel diepe slaap. Hij heeft ook iets bij het uitademen veranderd maar dat mag hij terug zetten volgende week. Als ik uitadem lijkt het of ik over een hobbeltje moet. Ik kan het niet anders uitleggen. Degenen die het kennen snappen het vast wel en anders maakt het ook niet uit. Hoewel ik erg ongeduldig ben geweest mag ik denk ik in mijn handjes knijpen want ik ben amper drie weken bezig en het gaat goed.

Re: Eerste echte goede nacht...

2
Beste W,
Dat is fijn dat het je beter gaat.
Ik had het geheel ook bijna aan de kant gegooid, maar ff doorzetten.
Nu, 7 wkn bezig, zou het niet meer willen missen.
Met vallen en opstaan langzaam bergop aan het gaan.
Ik heb nu 3 wkn een Fisher & Paykel Evora Full Face Masker en merk af en toe niet eens meer dat ik het op heb.

We gaan nu samen doorzetten en weer fit de zomer in.

Re: Eerste echte goede nacht...

4
Hij heeft ook iets bij het uitademen veranderd maar dat mag hij terug zetten volgende week. Als ik uitadem lijkt het of ik over een hobbeltje moet.
Dit zal de SoftPap zijn, drukverlaging tijdens de uitademing. Veel mensen klagen hierover bij de Löwenstein cpap.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar