Storing in de bevochtiger?

1
Sinds een dag of 4 word ik wakker met de mededeling storing in de bevochtiger.
Ik heb de Philips dreamstation, zonder voorverwarmde slang, en wordt 's morgens wakker met keelpijn van de te droge lucht.
De klacht is van de laatste paar dagen aaneengesloten (afgelopen maanden ook wel eens een keer).
Ik gebruik dit apparaat nu zo een 4 a 5 jaar, en het apparaat is in verband met filter werk verleden jaar omgeruild.
Ik heb gekeken in het menu van de dreamstation getracht het voorverwarmen aan te zetten maar dat wil niet (rood balkje onder in het venstertje)
Maandag maar contact zoeken met mediq Utrecht denk ik.

Groet Turfy

modedit RM: bericht afgesplitst van bestaand onderwerp en verplaatst naar juiste rubriek

Re: Storing in de bevochtiger?

2
Wat je altijd moet doen bij een storingsmelding, is het apparaat in zijn geheel een minuut van het stroomnet afhalen. Vervolgens weer aansluiten en dan kijken of de melding terugkomt of wegblijft. Vaak is het dan opgelost als het wegblijft. Je kunt dit tenminste proberen voordat je maandag contact opneemt met de leverancier.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Storing in de bevochtiger?

3
De bevochtigers zijn plug & play dus ik verwacht weinig van stroom eraf/erop. Even de bevochtiger loshalen en weer verenigen met de blower, dat kan helpen. De verbinding is namelijk met een steker en contacten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i