Overgewicht

1
Zijn er hier ook mensen die zijn aangekomen na gebruik cpap.
Ik ben bij leefstijlcoach en was 9 kilo afgevallen sinds oktober gebruik ik cpap en ben nu weer 4 kilo aangekomen.
Daar ben ik niet blij mee iemand misschien tips.bedankt alvast

Re: Overgewicht

2
Dat kan heel goed. Het lichaam is volledig verstoord (niet alleen hormonaal, denk ook aan darmmicrobioom), en na behandeling duurt het even voor het evenwicht hersteld is. Enige wenken:

1) stel vast of je daadwerkelijk adequaat behandeld bent. Een AHI van 5 of meer op de machine elke nacht betekent: niet adequaat. Daarnaast is er nog Flow Limitation, wat niet is meegenomen in de AHI. Dat moet je dus zelf uitpluizen.

2) eet gezond, zorg dat alle micronutrienten in je dieet zitten. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je darmmicrobioom. Al die kleine dierkens hebben heel lang in een oorlogsgebied moeten leven, nu moeten ze aansterken met de juiste voeding. Heel veel producten in de supermarkt zijn eigenlijk helemaal niet geschikt voor menselijke consumptie. Zie ook: koolhydraatarm.

3) beleef vreugde met het lichaam. Ook wel "sport" genoemd maar ik houd niet zo van dat woord. In mijn geval is het cardio, maar voor anderen kan het net zo goed Tai Chi, Yoga of boswandelingen zijn. Hoe beter de relatie met het eigen lichaam, des te makkelijker is het om jezelf niet te over-bevoederen, zonder dat het op zelfbeheersing aankomt. Zelfbeheersing hoort erbij, maar het is een relatief kleine bijdrage. Je kan niet alles bouwen op zelfbeheersing.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i