Hallo ik wil me even voorstellen.

1
Hallo allemaal,
Sinds vorige week kreeg ik de bevestiging dat ik apneu heb. Mijn man gaf al jaren aan dat ik regelmatig niet door adem tijdens het slapen. Dat kan natuurlijk maar dacht niet aan apneu. Daar komt bij dat ik al eens een slaaptest had ondergaan. Daar was niets uitgekomen(snap ik nog niet). Bij de test van vorige week werd alles duidelijk.
Overwegend centrale apneu, 57 stops per uur, gemiddeld 10 tot 30 seconden per stop, gemiddelde saturatie 93, laagste saturatie 83.
Mijn naam is Jolanda, ik ben 55 en heb nu ongeveer als mijn man en ik terug kijken zo ongeveer 7 jaar apneu klachten. Waarschijnlijk wordt er ook nog een echo van mijn hart gemaakt.
Volgende week krijg ik een cpap enzovoort.
Dit is voorlopig wel even genoeg dacht ik. 😃

Re: Hallo ik wil me even voorstellen.

2
Hoi! Welkom op dit forum. Heel veel suc6 met de start van de therapie. Ik kan je adviseren om je een beetje te verdiepen in OSCAR. Dit is een stukje software om de data van de machine uit te lezen. Dit geeft meer info dan de apps van de fabrikanten.

Er is veel over te vinden op dit forum.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo ik wil me even voorstellen.

3
Welkom Jolanda, 7 jaar, uit enquêtes gehouden onder patiënten door de Apneuvereniging komt naar voren dat apneu vaak pas gediagnosticeerd wordt tussen 5 en 8 jaar na het ontstaan.

57 stops betekent zware apneu. De grens voor zware apneu ligt op 30 per uur.

Ongetwijfeld zal men proberen te starten met een cpap of apap, vervolgens een bipap om hopelijk snel te eindigen met een ASV, het apparaat wat werkt voor centraal apneu.

Waarom niet direct dan de ASV? Beleid In Nederland vanwege kosten overweging, niet vanuit het perspectief van de patiënt.

Hopelijk heb ik het verkeerd en helpt de cpap /apap jou wel goed, maar blijft het centrale deel bestaan, dan dring aan op de Bipap of liefst meteen op de ASV.

Succes en heb je vragen, stel deze op het forum.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar