Onverklaarbare lekkage

1
Goedendag,

Ruim twee jaar maak ik gebruik van de Resmed airsense 10 met neusmasker voor mijn cpap behandeling. De behandeling verloopt prima. Ik kan het neusmasker goed verdragen en soms waren er 'wat' lekkages. Enkele weken geleden gaf het apparaat extreme lekkage aan met uiteindelijk zelfs score '0'. De leverancier heeft een nieuw neusmasker en slang toegestuurd maar het resultaat bleef het zelfde, extreme lekkage. Na overleg met de leverancier is mij een volgelaatsmasker toegestuurd omdat het vermoeden is dat de lekkage via mijn mond tot stand komt. Met het nieuwe masker is er minder lekkage maar ik kan niet wennen aan dit masker. Het zit niet lekker, het lubbert aan alle kanten en maakt behoorlijk veel geluid. Zijn er mensen met soortgelijke ervaring dat na jaren van goed functioneren een neusmasker ineens niet meer geschikt is? Waarom zou er nadat het 2 jaar goed gaat, ineens lekkage via de mond ontstaan? Heeft iemand een goede suggestie of tip? Ik hoor het graag.

Dank alvast.

Groet,
Eric

Re: Onverklaarbare lekkage

2
Is er wat gewijzigd, bijvoorbeeld veel afgevallen of veel aangekomen qua gewicht?

Bij veel afgevallen, kan de druk te hoog zijn waardoor de mond open valt.

Bij veel aangekomen kan de druk te laag zijn waardoor de mond open valt.

Filters van het apparaat op tijd verwisseld. Vuile filters kunnen het ademhalen bemoeilijken waardoor je eventueel met de mond wil bij gaan ademen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar