Philips Respironics ComfortGel Blue CPAP Neusmasker

1
bovenstaand masker heb ik al >10 jaar in gebruik en voldoet uitstekend.
Helaas zijn er sinds 2 jaar leveringsproblemen volgens Mediq(1). Het masker zou niet meer gemaakt worden (2, een andere medewerker)
inlichtingen bij twee Internetshops: "het wachten is op nieuwe goedkeuring omdat er nieuwe regels zijn (?) ", "Goedkeuring verwacht in maart., maar zou ook langer kunnen duren"
Inlichtingen bij Philips (in de krochten van internet is er een telefoonnummer, waar ook nog eens opgenomen wordt!! Via een telefoniste is mijn vraag weggezet naar de geëigende kanalen (....): antwoord zou dus volgen (....).

Is bij jullie iets meer bekend?

Ik zal u op de hoogte houden als er een antwoord komt

Re: Philips Respironics ComfortGel Blue CPAP Neusmasker

2
Hoi Bert, laat ik nou net vier dagen geleden dit masker uit een schoenendoos van jaren geleden weer tevoorschijn hebben gehaald. Mijn masker lekkage is bij 95 % gedaald tot 0 l/min en bij 99,5 % tot 1,2 en 2,4 l/min.

Dus ook ik ben opzoek gegaan of dit masker nog te verkrijgen is. Ik zie dit masker bij geen één leverancier meer in hun website staan. Nog wel bij Aliexpress enz.

Het Dreamwear masker van Philips maakt ook gebruik van dit Blue Gel neusdoppen systeem en is de opvolger van dit masker volgens mij.

Zelf maak ik gebruik van het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker, een fijn masker, maar ik bemerk bij mijzelf nog wel problemen met lekkage in de neusgaten. Vandaar het uitproberen weer van het Nuance masker.

Ik overweeg omdat ik weer recht heb op een nieuw masker, toch het Dreamwear masker eens aan te vragen. Het frame van Resmed vind ik prettiger, dus misschien ga ik wel kijken of ik de aansluitingen van het Resmed Airfit P30i neusdoppen kan overzetten op de neusdoppen van he Dreamwear masker.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met Mediq of Philips zelf.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Philips Respironics ComfortGel Blue CPAP Neusmasker

3
Ha Ruud,
n tijd geleden!
Volgens de website https://www.snurken.nl/product/philips- ... eusmasker/ is dit masker zonder de bandjes bij oxigo.coop op voorraad en voor €91 te verkrijgen. Waarschijnlijk teren ze op bijtijds ingekochte voorraad want Mediq communiceert eenvoudig en lekker makkelijk dat de maskers niet meer gemaakt worden. Ik heb tot dusver geen goed alternatief dus ik hoop dat eea inderdaad vastzit op een goedkeuring ivm nieuwe regels, maar ik hoop dat Philips antwoordt. Mijn huidige masker is oud maar voldoet nog, dus ik kan even wachten :(
Ik had verwacht dat er meer mensen omhoog zitten maar ik heb dit probleem niet gezien op t forum.
Bert
Bijlagen

Re: Philips Respironics ComfortGel Blue CPAP Neusmasker

4
Op de vraag van Bert1948 en eigenlijk ook mijn vraag voor het Nuance Bleu Gel neusdoppen masker en het Dreamwear Blue Gel neusdoppen masker heb ik via de Maskerraad van de ApneuVereniging hierover een vraag gesteld:

Het antwoord van Philips op deze vraag:

"Helaas zijn onze Comfortgel en Nuance Pro gel niet leverbaar ivm niet afgeronde ISO certificering.

De verwachting is dat ze rond juni weer leverbaar zullen zijn, maar nog niet met 100% zekerheid.

Al onze leveranciers zijn hiervan op de hoogte.

Erg vervelend, helaas zijn we hiervoor afhankelijk van externe partijen…"

@bert1948 Ook bij Oxigo zijn ze niet leverbaar als je verder gaat naar de winkelmand.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Philips Respironics ComfortGel Blue CPAP Neusmasker

5
modedit RuudJ: achternaam Bert1948, naam medewerkster Philips, Referentie nummer verwijderd.

Reactie van Philips:
Beste meneer B M,

U heeft met ons contact opgenomen ivm met het comfort gel neus masker,

Zoals ik u ook aan de telefoon hebt verteld, dit masker is niet uitgefaseerd.
we wachten op dit moment nog op het ISO certificaat.

De verwachting is dat eind mei begin juni het masker weer beschikbaar komt.


Bent u hiermee geholpen? Als u nog andere vragen heeft, mail me dan gerust. Bellen mag natuurlijk ook. Houdt u dit referentienummer x bij de hand tijdens het telefoongesprek?

Meer informatie over onze contactmogelijkheden en openingstijden vindt u op www.philips.nl/contact.



Ik wens u nog een hele fijne dag!

Met vriendelijke groet,

M
Medewerker Philips Consumer Care