Nieuw en helemaal nieuw in de apneu wereld…

1
Hallo allemaal,

Eindelijk eind vorig jaar een slaaponderzoek laten uitvoeren via het ziekenhuis. Met een score van 45…
Sinds deze week (maandag) heb ik een cpap gekregen (Resmed Airsense 11 Elite met Airfit P10 masker).

Ik wist niet wat ik meemaakte… ik heb zo enorm lekker geslapen! En dat is nu al vier nachten zo. Volgens de app heb ik nu een AHI (gebeurtenisen wordt het genoemd) van 0,8. De app geeft mij al drie dagen op rij een score van 100%.

14 februari een nachtje weg geweest met m’n vriendin en die weet niet wat haar overkomt: geen enkel snurkje meer van mijn kant! Terwijl ik daarvoor echt heel erg snurkte (volgens zeggen…)

Het is flink wennen aan de neusdoppen, als de band niet goed zit zit het gauw te strak, daar ben ik nog wat mee aan het oefenen. En het harde kussen dat ik heb, omdat ik bijna met m’n neus naar beneden sliep blijkt nu veel te hard, zere oren! Maar dat is allemaal gewenning. En komt vast goed!

Ik heb vanavond dit forum ontdekt en een paar topics gelezen en merk dat ik echt helemaal niets weet van wat er allemaal mogelijk is en belangrijk. Ik ga eens op mijn gemak rondkijken.

Maar ben vreselijk blij met deze pracht machine. Wat een heerlijkheid! Ik denk dat ik al 15 jaar (minstens) last heb van apneu… Ik weet niet wat me overkomt nu. Nog wel heel erg moe, maar wordt eindelijk redelijk fit wakker.
Man (1967) - beginneling- ResMed AirSense 11 Elite - ResMed ClimateLineAir 11 - ResMed AirFit P30i

Re: Nieuw en helemaal nieuw in de apneu wereld…

2
Welkom! Ik ben blij voor u dat u meteen dat "tsjakka!" effect hebt! In 2017 had ik min of meer dezelfde ervaring toen ik m'n BiPAP had gekocht. Daarvoor had ik ook ongeveer 15 jaar aan onbehandelde UARS.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i