Slaapapneu over?

1
In 2010 ben ik gediagnosticeerd met ernstige slaapapneu. Gemiddeld 66 stops per uur.
Sindsdien heb ik altijd met een volledige gezichtsmasker geslapen, waardoor de ademstops teruggingen naar 2 tot max 3 per uur.

Afgelopen oktober heb ik het masker voor het eerst weggelaten tijdens het slapen gaan.
Ik startte op dat moment een nieuwe levensfase na een scheiding...alles kwam meer tot rust.
Inmiddels slaap ik bijna 5 maanden zonder masker en moet zeggen dat ik nergens last van heb.
Ademstops blijven uit, ik wordt goed uitgerust wakker en blijf dat gedurende de dag ook.

Zijn meer verhalen bekend over gewijzigde leefomstandigheden en een positieve uitwerking op je slaapapneu?

Re: Slaapapneu over?

2
Dag Alex, welkom.

Zelf heb ik niet zo'n verhaal, maar ik vraag me af hoe je weet dat je nu geen apneu meer hebt. Je kunt nu toch geen ademstops meer meten?
Voor ik gediagnosticeerd was had ik ook nergens last van, behalve zo nu en dan flinke hartkloppingen. Mijn slaap was goed, meteen onder zeil zeg maar. Alleen hoorde ik dat ik altijd flink snurkte wat mede aanleiding was voor onderzoek.
Ik hoop voor je dat je gelijk krijgt en geen apneu meer hebt maar toch zou ik het apparaat niet wegdoen en misschien mag je nog eens een pg ondergaan zodat je je gevoel kunt vergelijken.