Rode hoofdhuid mogelijk door masker

1
Goedenavond

Ik heb sinds twee jaar een cpap apparaat met de resmed n30i. Dit werkt allemaal naar behoren, alleen heb ik de laatste weken ineens last van rode jeukend plekken op mijn hoofdhuid. Vooral de zijkanten (niks op bovenkant en gezicht). Ik heb kort haar. Ik dacht dat het de siliconen kon zijn, dus ik heb zachte hoesjes gekocht. Echter helpt dit niet. Mijn hoofdhuid jeukt enorm, is rood en heeft op plekjes witte schilfers. Ik ben zelf ten einde raad. Total care weet geen oplossing en een ander masker (stof bijvoorbeeld) zie ik niet als een oplossing. Heeft iemand de gouden tip voor mij.

Re: Rode hoofdhuid mogelijk door masker

5
Ik denk dat het probleem zit in de huidolie die op de siliconen "boog" achterblijven. Ze raken ranzig (geoxideerd) en gaan dan irriteren. Ik ontvet de boog van mijn F30i elke ochtend. Niet met een heel sopje, dat is te veel gedoe. Ik wrijf wat schuim in een kunstvezeldoekje met een stuk "harde zeep met zo weinig mogelijk ingredienten" (Duits: kernseife) en veeg dat direct over de boog. Daarna afvegen met het gespoelde doekje.

Ik heb een paar lusjes aan een keukenkastje boven de wasbak, zo kan ik de boog makkelijk ophangen om hem af te vegen. Zo wordt de binnenkant van de boog niet nat, waardoor deze gedurende de levensduur van de boog (1 jaar) niet onfris wordt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i