Re: Hallo allemaal

62
9 uur geslapen, klopt dat? Hoe was je ervaring 's nachts en hoe voelde je je vandaag?
Wel klachten, geen diagnose, zelf aan de slag met het vermoeden van UARS.
Resmed Airsense 10 Autoset, settings: CPAP 7.4 cmH2O en EPR 2
Masker: nader te bepalen

Momenteel aan het wennen aan iNAP

Re: Hallo allemaal

63
9 uur heeft de ResMed aangestaan, dat klopt wel. Ik heb denk ik totaal zo'n 7,5 a 8 uur geslapen: lang leve babies die je 's nachts wakker maken.
Ik voel me vandaag zeer goed! Ben nog steeds vrolijk en opgewekt terwijl ik echt bizar lange online vergaderingen heb gehad vandaag.

Gisteren was na het aanzetten wel even wennen. Nu voelde ik de lucht echt drukken, maar na de eerste keer wakker worden was ik er al aan gewend en voelde het al vrij natuurlijk.
Ik prijs mezelf geluikkig dat ik niet met de mondademhalingen/mondlekkage te maken heb. Ik heb alleen wel nog steeds moeite met op mijn zij slapen, dit vind ik eigenlijk de prettigste manier van in slaap vallen, maar als ik dat doe krijg ik last van lekkage en na een tijd op mijn zij te hebben gelegen ook pijn aan mijn neus.

Al met al een prima nacht, slechts 1x eruit. Wel wat vaker wakker geweest i.v.m. die kleine maar niet verkeerd.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

64
Goedemorgen allen,

Vannacht geslpen zonder EPR, dit voelde ik amper (EPR stond ook maar op 1 bij mij). Ik had toen ik ging slapen in het begin even ruzie met het masker, goed te zien in de grafiek. Losser gezet, ellende, uiteindelijk toch maar weer strakker gezet en toen ging het goed. Ik moet zeggen, met de hogere druk is het wel lastiger het masker goed te krijgen in het begin.
Verder eigenlijk prima geslapen, wel weer een keer wakker geworden door die kleine, maar niet mijn bed uit geweest. In de stats is ook te zien dat het aantal CA's lager is, maar nog wel een relatief groot deel. Is de druk zo goed?

Edit: ik denk dat de CA's aan het begin false positives zijn. Volgens mij sliep ik hier nog niet, of iig niet diep.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."
Bijlagen

Re: Hallo allemaal

65
Het lijkt erop dat ik zo rond de "sweet spot" aan het komen ben, maar ik zou wat meer nachten moeten slapen voordat ik definitief deze conclusie trek. Ik heb vannacht met een lagere (constante) druk van 12cmH2O geslapen en de CA's lijken nog verder afgenomen te zijn, maar de OA's weer iets toegenomen.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."
Bijlagen

Re: Hallo allemaal

68
@RuudJ ja, daar zat ik ook aan te denken. Ga ik proberen. Ik ben al wel erg tevreden met de resultaten. Maar het kan altijd beter :grin:
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Hallo allemaal

69
Resultaat hogere druk. Het duurde even want dit weekend had ik alleen resultaten met wat drankjes op.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."
Bijlagen

Re: Hallo allemaal

70
Qua aantal events wordt het steeds beter. Qua Flow limitation moet dit echt ingezoomd op een tijdsinterval van minstens drie minuten verder geanalyseerd worden.

Shift ingedrukt + linkermuisknop klikken in de luchtstroom sterkte grafiek toont 3 minuten overzicht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hallo allemaal

71
Ik heb hier een aantal stukjes van vannacht ingezoomd. Een stukje "normale slaap" een stuk rond een CA en een stuk rond een OA.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."
Bijlagen

Re: Hallo allemaal

72
Voorafgaande aan de CA en de OA kwam dus mondlekkage voor en waarschijnlijk is dit de oorzaak van de CA en OA die daar vlak na plaatsvonden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hallo allemaal

73
Ja, ik had dat idee ook. Vooral ook omdat ik 2x inadem voor die CA, dat kan eigenlijk niet. Die lucht moet ergens heen. Om dit tegen te gaan is het een kwestie van tape denk ik? Weet niet of ik daar aan wil.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."