Philips Neuskussen 3100NC

1
Ik heb een nieuw masker gekocht 3100NC en probeer die te gebruiken. NEUSKUSSEN SYSTEEM
Ik had behoefte aan een systeem die niet in de neus gaat ( doppen) maar tegen de neus aanzit. Nou valt mij op dat de slang die eraan vastzit heel smal is en ik heb moeten zoeken naar de uitblaasfilter. Ik wordt snachts wakker omdat ik benauwd wordt. Heeft iemand anders ook deze ervaring en zo ja is dit systeem wel goed gemaakt ?

Re: Philips Neuskussen 3100NC

3
Positief is een neuskussen onder de neus.
Ik had weinig ah : 1. Negatief is mijn dag daarna is beroerd en ik kon nog amper functioneren. Een paar keer geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat. Het kan zijn dat ik mijn philipsdream systeem anders moet instellen voor dit masker. Informatie daarover heb ik niet gekregen. Ik gebruik nu weer gewoon mijn neusdoppen masker np10. Nadeel daarvan is dat ik af en toe zalf moet gebruiken voor mijn neusgaten. Maar ondanks soms meer apneus voel ik mij prima overdag. Hopelijk heb je hier iets aan.
Groet Liesbet

Re: Philips Neuskussen 3100NC

5
Het kan zijn dat ik mijn philipsdream systeem anders moet instellen voor dit masker.
Liesbet, bij de Dreamstation en met het gebruik van het 3100NC neuskussen van Philips, moet je het maskertype op 'Aan' zetten en dan de maskerweerstand op X2.

Zou je gebruik maken van het 3100SP masker van Philips of van het Resmed Airfit P10 neusdoppen masker (of een ander merk of type neusdoppen masker) dan de maskerweerstand instellen op X3 bij gebruik van de maten XS en S of op X2 bij gebruik van de maten M, MW (medium Wide) of L.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar