Net CPAP apparaat gekregen: Löwenstein met Resmed fullface mask

1
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik mijn CPAP gekregen in het ziekenhuis van de speciale verpleegkundige. Heel aardig en goed geholpen: wat erg fijn was bij deze vrouw is dat ze zelf ook slaapapneu heeft en een CPAP gebruikt dus ze kon heel realitisch vertellen wat ik kan verwachten en hoe ik stap voor stap er mee moet leren omgaan.

Het apparaat is van Löwenstein en ik kreeg een ResMed masker. Eerst mocht ik een neusmasker proberen maar ik merkte al direct dat ik de tegendruk bij het uitademen heel naar vond. Ik ben ooit met een duok-cursus gestopt omdat ik in paniek raakte door de benauwdheid die het tegen de druk in ademen gaf.

Dus ik kreeg ook een fullface mask op, en dat ademde veel beter, minder dat benauwde rare gevoel bij het uitademen.

Vannacht voor het eerst proberen of ik ermee kan slapen. Ben benieuwd. Als ik na een uur klooien niet kan slapen mag ik stoppen van mezelf en het morgen weer opnieuw proberen.

Gekke vraag misschien, maar ik heb lang haar dat ik altijd los heb in bed. Heeft iemand ervaring hiermee of dat erg "in de knoop" gaat zitten door combinatie masker& draaien in bed?

Wish me luck met 1e CPAP nacht ;)

Re: Net CPAP apparaat gekregen: Löwenstein met Resmed fullface mask

2
Leentje schreef: 20 mar 2024, 17:33 Het apparaat is van Löwenstein en ik kreeg een ResMed masker. Eerst mocht ik een neusmasker proberen maar ik merkte al direct dat ik de tegendruk bij het uitademen heel naar vond. Ik ben ooit met een duok-cursus gestopt omdat ik in paniek raakte door de benauwdheid die het tegen de druk in ademen gaf.
Als dit bezwaarlijk wordt, meld dat hier op het forum want wij hebben de oplossing 8-)

Leentje schreef: 20 mar 2024, 17:33 Wish me luck met 1e CPAP nacht ;)
Good luck!
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i