Tweede masker vergoed?

1
Ik zou graag een tweede masker hebben.
Als ik de banden schoonmaak zijn ze nat en dan kan ik het tweede masker gebruiken.
Weet iemand hier of de basisverzekering zo een " reserve" masker ook vergoed?
Of moet dat uit eigen zak?

Re: Tweede masker vergoed?

2
Sofie, in principe wordt een masker jaarlijks éénmalig vergoed vanuit het basispakket, net zoals filters, een kinband (indien nodig), een normale slang (deze bij sommige leveranciers slechts 1 keer in de twee jaar). Als het masker stuk gaat, dan wel altijd eerst dit melden bij je leverancier, want deze behoort jou altijd een goed werkend masker te verstrekken.

Het schoonmaken van maskers is vaak niet echt nodig en zeker niet dagelijks. Wel de silicone rand die op de huid wordt geplaatst, maar bandage is vaak niet nodig, tenzij je ontzettend zweet.

Doe je het wel, dan zo vroeg mogelijk op de dag en deze dan dicht bij de verwarming of buiten laten drogen. Vaak is het dan 's avonds weer te gebruiken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Tweede masker vergoed?

4
Je zou natuurlijk de consulent kunnen bellen om je natte masker om te wisselen voor een identiek droog masker 🤪️

(grapje natuurlijk)

Overigens, de bandage is snel te drogen door deze op te rollen in een droge handdoek.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i