Neusdoppen airfit P10

1
Sinds 2 nachten gebruik ik het P10 Airfit neusdoppen masker in combinatie met de Airsense 11 van Resmed. Ik heb er hoge verwachtingen van maar moet nog wel wennen. Ik ben vooral blij dat ik nu op mijn eigen kussen kan blijven liggen. Met het neusmasker kreeg ik met mijn kussen elke keer enorme lekkage waar ik wakker van wordt.

Nu zijn er 2 dingen waar jullie mogelijk een tip voor hebben:
Het eerste is dat ik erg moet wennen aan de warme lucht die aan het begin in mijn neus komt. Dat lijkt op sauna warmte en daar heb ik het ook niet zo op. Is dat anders in te stellen? Ik zou liever beginnen met frisse koele lucht.

Ten tweede is dat ik nogal glad haar heb en de onderste band niet blijft zitten maar omhoog glijdt. Het masker blijft wel goed afsluiten dus misschien moet ik met niet druk maken. Is hier iets aan te doen?

Nou ja dan nog een vraag..... ik heb gisteren in een winkel die dinsdag pas open gaat mijn snoer van de Airsense laten liggen. Kan ik het apparaat met een ander snoer aan de praat krijgen voor 2 nachten?

Note: voor de mensen die zich afvragen wie zijn apparaat meeneemt naar een winkel: het is een caravandealer en ik wilde kijken of we in onze toekomstige caravan een extra stopcontact nodig hebben bij het bed O:-)

Re: Neusdoppen airfit P10

2
Ruth schreef: 24 mar 2024, 12:43 Nou ja dan nog een vraag..... ik heb gisteren in een winkel die dinsdag pas open gaat mijn snoer van de airsense laten liggen. Kan ik het apparaat met een ander snoer aan de praat krijgen voor 2 nachten?
De hele adapter of alleen het losse netspanningssnoer? De laatste is makkelijk te vervangen, dat is een Europlug naar IEC C7 kabel. Bijv. bij de Gamma: https://www.gamma.nl/assortiment/elro-a ... /p/B448524
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Neusdoppen airfit P10

4
Het eerste is dat ik erg moet wennen aan de warme lucht die aan het begin in mijn neus komt. Dat lijkt op sauna warmte en daar heb ik het ook niet zo op. Is dat anders in te stellen? Ik zou liever beginnen met frisse koele lucht.
Maak jij gebruik van de verwarmde slang , samen met de bevochtiger? Dan kun je in het menu Mijn Opties de Climate control op handmatig zetten of deze op auto stand laten staan. De slangtemperatuur mag op Auto stand staan, maar dit geeft een temperatuur van 27°C (condens wordt dan effectief bestreden). Je kunt deze ook op een temperatuur zetten tussen 16 - 30 °C. Climate control op handmatig en slangtemperatuur op handmatig houd in dat je de bevochtiger zelf ook weer kunt bedienen.

Ten tweede is dat ik nogal glad haar heb en de onderste band niet blijft zitten maar omhoog glijdt. Het masker blijft wel goed afsluiten dus misschien moet ik met niet druk maken. Is hier iets aan te doen?
Mocht je haar wat langer zijn, doe dit dan over de band op het achterhoofd heen. Misschien is het ResMed Airfit P30i neusdoppen masker voor jou de oplossing? Slangaansluiting boven op het hoofd en je kunt als alternatief voor de achterband bij dit masker kiezen om de achterband van het Philips Dreamwear masker te kopen. Deze werkt perfect. Zie deze link: https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?t=15079
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Neusdoppen airfit P10

5
Dank Ruud voor je reactie.
Ik heb geen verwarmde slang.

De band kan ik net onder mijn niet lange haar doen en dat helpt wat. Vannacht zo waar in 1x doorgeslapen met doppen in!

Ik heb wel het idee dat er nauwelijks lucht door de doppen komt. Als ik mijn masker af doe geniet ik van de frisse luchtbin mijn slaapkamer. Met alsof ik dan pas echt zuurstof binnen krijg.
Mijn ademstops zijn nihil dus ik krijg wel zuurstof binen maar het voelt niet zo.

Re: Neusdoppen airfit P10

6
Misschien een keer een maat grotere neusdoppen gebruiken? Dit kan schelen. Staat het maskertype ingesteld op kussentjes? Dit is alleen nodig vanwege een goede meting voor de lekkage bepaling, niet om meer lucht te krijgen.

Hoe hoog is de ingestelde druk en, gebruik je de aanlooptijd? Zo ja, met welke start druk?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar