Vermoeidheid

1
Hallo allemaal,

Al meer dan 12 jaar voel ik me constant moe, en pas drie maanden geleden ontdekte ik dat ik tijdens mijn slaap 24 keer per uur stop.
Ik heb nu al 8 weken lang een slaapbeugel geprobeerd, en die is zelfs met 8 millimeter aangepast.

Helaas heeft het geen invloed gehad op mijn vermoeidheid, al zegt mijn partner wel dat ik minder snurk, waardoor zij weer beter kan slapen.
Dat is natuurlijk geweldig voor haar, maar ik kijk echt uit naar de dag dat ik me niet meer altijd moe voel. Zelfs al zijn het maar een paar dagen per week.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het omgaan met vermoeidheid.
Zelf probeer ik er doorheen te komen door actief te blijven, te sporten (ondertussen 11 kg afgevallen 77kg nu) , tijd door te brengen met vrienden en te wandelen.

Dit lijkt een aantal uur per dag te werken, maar na 12 jaar merk ik dat ik steeds ongelukkiger word. ik weet niet hoe lang ik dit nog vol ga houden.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Re: Vermoeidheid

2
krokantekroket schreef: 30 apr 2024, 15:42 Helaas heeft het geen invloed gehad op mijn vermoeidheid
Is er al een slaaponderzoek geweest? MRAs worden op de bonnefooi uitgedeeld, er is geen garantie dat ze 100% behandelingseffectiviteit hebben.

U zou ook een tweedehands CPAP kunnen kopen als u geen geduld heeft voor de medische molen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Vermoeidheid

3
Vermoeidheid moet je niet aan wennen maar bestrijden.
Dan is wel eerst een duidelijke diagnose nodig, want vermoeidheid kan ook andere oorzaken hebben dan slaapapneu.
Áls door een slaaponderzoek is vastgesteld dat het slaapapneu is en de MRA helpt niet voldoende, zijn er nog andere hulpmiddelen zoals de CPAP en zijn broertjes en zusjes APAP, BiPAP etc die de meerderheid van de deelnemers op dit forum gebruiken.