Volledig masker ResMed F20

1
Goedmiddag ,

Eerder heb ik hier op het forum de vraag gesteld of het normaal is dat mijn neusmasker N20 regelmatig heel erg begint te blazen.
Inmiddels heb ik het antwoord gevonden en blijkt het dat ik af en toe mijn mond open en dan begint het toestel heel hard te blazen (dat ga je met een filtertje niet tegenhouden ! ).

Simpel hé , je mond dichthouden terwijl je slaapt en opgelost..........
Zo simpel is het niet en de kliniek stelde via email voor om een kinband aan te schaffen.
Nu doet mij dit heel erg denken aan een dwangbuis of een bit voor een paard en ben ik daar niet direct een fan van .

Ik heb die echter wel besteld om het desnoods te proberen maar inmiddels bestelde ik ook een volledig masker F20 omdat het dan ook niet veel uitmaakt of de mond opengaat of niet.

Vandaag werd dit masker geleverd en nu blijkt dat de aansluiting van het slangetje dat bij de N20 zit , hierop niet past.
Een zoektocht op het www leert mij dat voor de F20 blijkbaar zo'n klein slangetje niet bestaat en dat de lange slang rechtstreeks aan het masker moet.
Dit geeft natuurlijk nog minder bewegingsvrijheid.

Of heb ik het mis en bestaat het wel ?

Dank bij voorbaat voor jullie hulp.

Rita

Re: Volledig masker ResMed F20

2
Ik begrijp je vraag niet helemaal omdat ik me geen voorstelling kan maken bij het dunne slangetje.

Maar ik slaap al jaren met de F20 en het is echt niet zo'n hel als jij je nu lijkt voor te stellen, hoor.
Het is net als nieuwe schoenen: even aan wennen.
En als het goed is zit de juiste aansluiting er gewoon bij.
Een 90° hoek die in het frame van het masker kan draaien.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Volledig masker ResMed F20

3
Rita,past het rechtstreeks aansluiten wel?

Soms blijft er een onderdeel achter in het uiteinde van de slang wat bij een ander masker hoort. Dat zou je dan moeten verwijderen.

Een slangenhengel kan meer draai vrijheid geven in bed.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Volledig masker ResMed F20

4
Menno M. , ik schrijf heel duidelijk dat aan de N20 een kort slangetje zit (30 cm) .
Dit is heel soepel en comfortabel.
Bij de F20 zit dit niet en het slangetje van de N20 past niet.

En inderdaad Ruud , de slang die van het apparaat komt (slang 1,80 m ) past rechtstreeks op het bochtje van het F20 masker.

Je mist dan wel het kleine soepele slangetje zoals op de N20 .

En Menno M. , nergens schrijf ik dat het een hel is om te slapen met het masker al ga ik er vanuit dat zonder een masker toch wel aangenamer is !

Hetgeen ik schreef (dwangbuis of bit voor paard ) ging over de kinband !

Maar jullie kennen dus het korte soepele slangetje van de N20 niet , dat is duidelijk......

Groeten.

Rita

Re: Volledig masker ResMed F20

5
Rita, veel neusdoppen maskers, vooral de Resmed Airfit p10 neusdoppen masker hebben een klein 30 cm slangetje aan boord wat erg soepel is. Dus die kennen we wel. Het is een verlenging van de normale slang 183 cm lang en dat maakt het wel gemakkelijker. Nadeel van zo'n soepel 30 cm verlengstuk is, dat dit deel onverwarmd blijft bij gebruik van een verwarmde slang die bij ResMed 200 cm lang is volgens eigen zeggen. Daar kan dus nog condens in ontstaan.

Overigens slaap ik met twee Ruby Chinstraps (kinbanden) en met twee lagen horizontaal aangebrachte Leukopor pleisters om mondlekkage te voorkomen. Dus over dwangbuizen gesproken, daar weet ik alles van. ;)
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Volledig masker ResMed F20

6
Reageer je nu zo boos als het overkomt, Rita?
Of interpreteer ik het verkeerd?

Mijn excuus als ik je vraag kennelijk niet helemaal begreep of juist interpreteerde.
Ik probeerde slechts te helpen.
Een beetje opbeurende reactie te geven.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/