Verlengkabel USA en amps??

1
Komende zomer ga ik op vakantie met mijn gezin naar Amerika. We gaan daar (ook) kamperen en ik heb voor de nachten in de nationale parken de Medistrom 12 gekocht omdat er daar geen stroom is. Maar we hebben ook overnachtingen op campings waar elektriciteit is, dus dan heb ik de Medistrom niet nodig maar wel een Amerikaanse verlengkabel en daarover heb ik een vraag: ik zie verschillende verlengkabels met daarbij de vermelding "10 ,13 of 15 amps".

Als ik via deze verlengkabel mijn Dreamstation (zonder verwarmde slang) wil gebruiken en ondertussen ook 4 Iphones wil opladen, moet ik dan kiezen voor die met 15 amps of is die van 10 voldoende?

Re: Verlengkabel USA en amps??

3
Vergeet niet,daar waar stroom voorhanden is,ook de medistrom direct weer op te laden. Daar gaat ook zo drie tot vier uur overheen voordat deze weer vol zit. Zo’n accu ontlaad zichzelf bij niet gebruik in ongeveer een maand. Althans dat doen mijn accu’s van Resmed zelf.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verlengkabel USA en amps??

5
Dat zou kunnen Ruud. De twee originele Resmed accu's zijn gefabriceerd op 01-08-2011 dus al jaren oud. Ze zijn afkomstig van een forum lid die dit koppel accu’s gebruikte voor zijn werk als piloot.

Maar ze werken nog steeds. Gelukkig nog niet vaak nodig gehad.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verlengkabel USA en amps??

6
WendyVM schreef: 03 mei 2024, 15:39 moet ik dan kiezen voor die met 15 amps of is die van 10 voldoende?
Ik ben electricien. Die van 10 amps is genoeg. Maar je hebt bijv. bij de ANWB verloopstekkers als setje. Dan kan je je gewone Nederlandse verlengkabel gebruiken. Vroeger was daar in Amerika de netspanning de helft van Europa, hier 230 Volt, daar 115 Volt. Laden duurt langer.
Een cpap trekt hoogstens 2 Amps aan stroom, aan de voedingskant , dat is het dubbele bij 115 Volt. Dus geschat 4 Amps.
Maar er zijn meerdere topics over dit onderwerp in de loop van de jaren ontstaan op dit forum.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Verlengkabel USA en amps??

7
bmwpiet schreef: 04 mei 2024, 06:48 Vroeger was daar in Amerika de netspanning de helft van Europa, hier 230 Volt, daar 115 Volt.
Dat is het nog steeds. In een typisch noord-Amerikaans huishouden heb je slechts enkele stopcontacten in de keuken/wasruimte die Split phase 240V gebruiken. Andere steker, ander stopcontact. Beetje vergelijkbaar met onze Perilex. Voor deze discussie niet relevant.
bmwpiet schreef: 04 mei 2024, 06:48 Laden duurt langer.
De Medistrom Pilots worden geleverd met een schakelende voeding die ontworpen is voor een ingangsspanning van 100 tot 240 volt. Het maximum opgenomen vermogen is 90 watt, en er is geen enkel stopcontact in de wereld die niet in staat is om dat vermogen te leveren.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i