Stroombeperking verminderen?

1
Nu iets meer dan drie maanden onderweg. Ik slaap uitstekend met m'n masker (P30i met een ResMed 11 Elite, druk 6,8) maar toch zie ik af en toe 'snurkjes' voorbijkomen en ook stroombeperkingen. Ik heb op 't forum e.e.a. gelezen over stroombeperkingen maar durf het niet aan zelf met de EPR te experimenteren. Liefst doe ik dat onderbouwd, dus mijn vraag: kan het nog beter? En zo ja, waar zou ik mee kunnen beginnen?
Dit is afgelopen nacht. Rond 0:40 en 2:40 flinke stroombeperking. De verder mooie 'ademtoppen' hebben gedurende deze periodes flinke punten gekregen.

Wat raden jullie aan om te proberen? Nogmaals, druk 6,8 (volgens doktersadvies). Ik hint naar het gebruik van EPR..?
Mochten jullie details of andere grafieken willen inzien hoor ik het graag!

Hartelijk dank alvast!
Man (1967) - beginneling- ResMed AirSense 11 Elite - ResMed ClimateLineAir 11 - ResMed AirFit P30i

Re: Stroombeperking verminderen?

2
Dit ziet op dit schaalniveau al uit als forse flow limitations, maar en detail zie je het pas als je inzoomt zoals elders beschreven (hier of hier)
EPR kán helpen en uitproberen kan altijd: gewoon EPR aanzetten en tegelijk druk met hetzelfde getal verhogen (bij EPR 2 dus ook druk om 2 verhogen).
Best aannemelijk is dat ook de basisdruk van 6,8 te laag is, was dat resultaat van een titratie of berekening? Berekeningen zijn namelijk altijd maar voor "gemiddelde personen" en dat ben jij vermoedelijk niet.
Ook hier: gewoon proberen druk telkens klein beetje hoger en in Oscar blijven kijken wat het resultaat is tot je een goede combinatie druk en EPR hebt gevonden.
Welke dat is is helaas voor iedereen anders.

Als jij onzeker bent: Bij dit soort lage drukken kan eigenlijk niets geks gebeuren, maar betrek misschien je behandelaar en vraag binnen welke marge hij/zij adviseert dat jij veilig met EPR en druk kunt experimenteren.