deSlaper
SleepyHead gratis ResMed en Respironics software

Bericht door deSlaper »

Hoi,

Toch even melden:

Ik kwam toevallig gratis (open source) A/CPAP software tegen die eenvoudig werkt en een mooi overzicht geeft bij het uitlezen van de SD kaart.
Het werkt voor Philips/Respironics en ResMed S9 modellen. Eventueel in samenwerking met een Contec CMS50 Oximeter.

Zelf gebruik ik al langere tijd EncorePro maar deze gratis SleepyHead software is net zo praktisch. Alle functies die een gebruiker nodig heeft zijn er en alle onnodige zaken voor artsen zijn achterwege gelaten.

Het is in het begin van de ontwikkeling, er kunnen fouten optreden maar het ziet er veelbelovend uit. Geen complexe installatie. Slechts een .exe bestand dat je moet downloaden en vervolgens kan "runnen". Het werkt op meerdere platformen inclusief Linux en Apple.

Het is hier te vinden:
http://sleepyhead.sourceforge.net/

Alleen in het engels maar niet lastig om te bedienen.

In het algemeen is het vreemd dat mensen voor EncorePro moeten betalen terwijl de amerikaanse shop waar ik m'n APAP bestelde de SW gratis op een link voor download aanbied. Prettig dat er een volledig gratis alternatief is.

Groeten,

deSlaper
Catweazle.nl
Re: SleepyHead gratis ResMed en Respironics software

Bericht door Catweazle.nl »

Ik heb het geprobeerd met de smartcard, maar daar wilde het programma geen data van inlezen.

Jammer (maar als het iemand anders wel lukt houd ik me aanbevolen voor de truc)

Groet, Daan
deSlaper

Bericht door deSlaper »

Op cpaptalk.com is er een hele discussie met de ontwikkelaar.

Jammer dat het bij jou misging. De smartcard lijkt nog niet goed te werken. Mijn SD card werkte perfect.

Wat mij interesseert is de mogelijjkheid een CMS-50D+ oximeter aan te sluiten. Zal er nu snel een bestellen. Prettig om te weten of de apneus vastgesteld door de PAP nu ook werkelijk een bloed-zuurstof daling tot gevolg hebben.
Catweazle.nl

Ik ben benieuwd hoe het je vergaat. Hou je ons op de hoogte?

Wat kost zo'n oximeter?
Ik heb indertijd wel een los exemplaar gekocht voor directe meting, maar vond de types waarbij je b.v. een hele nacht kan registreren toch boven het budget.

Groet, Daan
Oscar69

Bericht door Oscar69 »

Ik heb het met een Resmed S9 geprobeerd en dat werkt prima!
Edwin K
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Edwin K »

Interessant. Woensdag de longarts vragen of hij een uitleesbare CPAP voor me kan regelen bij Menzis.
[color=#808080][size=85]Philips Dreamstation®||F&P neus masker||Druk: 11.5||®start: 65+||AHI nu gemiddeld <.7[/size][/color]
Theab

Bericht door Theab »

Edwin K schreef:Interessant. Woensdag de longarts vragen of hij een uitleesbare CPAP voor me kan regelen bij Menzis.
Hoi Edwin

Dat moet hij dan heel goed motiveren gezien het aantal vlieguren. Je zit nog niet aan de 6.000 en er staat voor vervanging rond de 30.000 uur. Mijn ervaring is dat Menzis niet bepaald erg scheutig is met voorzieningen. Natuurlijk ligt dat ook aan je pakket maar ook dan..... Goed onderbouwen dus.

Groetjes, Thea
Edwin K
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Edwin K »

Ja, was ik ook al bang voor. Heb Menzis al eens gezegd dat ik best een hogere eigen bijdrage zou willen betalen, maar ook dat lukte niet. Toch wou de arts het wel proberen, en heeft nu bij Tefa een aanvraag ingediend.
[color=#808080][size=85]Philips Dreamstation®||F&P neus masker||Druk: 11.5||®start: 65+||AHI nu gemiddeld <.7[/size][/color]
Theab

Bericht door Theab »

Ik ben heel benieuwd of het lukt Edwin. Ik duim voor je.

Groetjes, Thea
Edwin K
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Edwin K »

Ik hou je op de hoogte. Misschien in een ander topic ;)
rapide52

Bericht door rapide52 »

Ik krijg mijn SD kaart niet uitgelezen via Sleepyhead. Verkenner geeft aan 1,88 GB beschikbaar van totaal 1,88 GB.
Het gedeelte waar de data staan is denk ik geblokkeerd .
Er zit een schuifje op de kaart maar in welke stand die ook staat -- gegevens bkijven onleesbaar/onvindbaar terwijl ik die op het schermpje wel kan aflezen.
Weet iemand de oplossing???
Catweazle.nl

Ergens Encore Pro of Encore viewer vandaan halen.
Dat is het programma voor de Remstar.
Ik heb helaas een oude versie, die nog geen SD kaarten kan uitlezen.

Groet, Daan
CoBen
Geregistreerde gebruiker

Bericht door CoBen »

Rapide52 schreef:
Er zit een schuifje op de kaart maar in welke stand die ook staat -- gegevens bkijven onleesbaar/onvindbaar terwijl ik die op het schermpje wel kan aflezen.
Weet iemand de oplossing???
Het kan soms aan de kaartlezer liggen.
Ik heb een kaartlezer vast in de pc kast en die kan de gegevens van de sd kaart van mijn vrouws camera niet uitlezen, terwijl een losse kaartlezer het wel kan.
Maar ik weet niet of het bij jou de oplossing zal zijn.
Er zal best wel een deskundige zijn die je kan vertellen dat je ook nog een bepaalde software moet hebben daarvoor, denk ik.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.
djv

Bericht door djv »

Hoi Allemaal,

Ik heb inmiddels een goed werkende Encore Pro v2.4.12.2 op windows 7 (86x) Ultimate.
Maar nog een oude smartkaart in mijn remstar en dus geen ervaring met SD-kaartjes.
Maar misschien werkt mijn versie wel goed met SD-kaartjes.

De laatse versie is inmiddels v2.7, heb gisteren contact gehad met een medewerker van Philips Healtcare.

mvg D-J
Apneusmurf
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Apneusmurf »

djv schreef:Hoi Allemaal,

Ik heb inmiddels een goed werkende Encore Pro v2.4.12.2 op windows 7 (86x) Ultimate.
Maar nog een oude smartkaart in mijn remstar en dus geen ervaring met SD-kaartjes.
Maar misschien werkt mijn versie wel goed met SD-kaartjes.

De laatse versie is inmiddels v2.7, heb gisteren contact gehad met een medewerker van Philips Healtcare.

mvg D-J
waar kan ik ergens encore pro downloaden ?
ik kom alleen maar van die torrentssites tegen en daar snap ik geen ... van.

mvg Apneusmurf
Respironics Remstar pro M
Resmed Mirage FX
Encore Pro 2.4
bprosman
Geregistreerde gebruiker

Bericht door bprosman »

Je hebt mail.

Groeten, Bram
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away. - Hilary Cooper
Menno M.
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Menno M. »

De nieuwste versie (die ook "Test" heet) opent niet als je na het downloaden op openen klikt.
De voorlaatste opent wel, maar importeert geen data van de SD kaart. :?

Voorlopig nog afhankelijk van het slaapcentrum, dus.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)
bprosman
Geregistreerde gebruiker

Bericht door bprosman »

Hoi Menno,

Neem aub even contact met me op via PB/mail, dit bericht is zo'n 3 jaar oud.

Groeten, Bram
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away. - Hilary Cooper
Menno M.
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Menno M. »

Dat was ik me bewust, heb de laatste versie opgezocht op internet.
Maar ik dacht, ik zet het hier neer, omdat dit erover gaat.
Dan hoef ik niet een topic aan te maken.

Maar desalwelteplus: bij dezen PB.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)
Tim
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Tim »

Is deze software nog ergens te vinden ? :-)

Plaats reactie