vervelende druk op de borst na druk verhoging

1
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie.
In oktober ben ik weer voor controle geweest in het sllapcentrum en hebben ze mijn druk aangepast
naar 9/19 ivm Po2 waarden die niet goed waren.

Echter heb ik nu nadat ik opsta steeds een erg vervelende druk op de borst.
echt pijn doet het niet en het trekt in de loop van de dag wel weg.
Maar s'ochtens ben ik niet veel waard.

Weet iemand van jullie hoe dit kan.
Ps ben ook erg stijf als ik opsta.

Groeten hilbrand

Re: vervelende druk op de borst na druk verhoging

2
Hallo Hilbrand

Ik ben langzaam weer een beetje bij aan het lezen op het forum. Steeds kleine beetjes om niet te veel hooi op de vork te laden. Hoe is het nu met je? Heb je contact gehad met het slaapcentrum over je huidige problemen? Ik kan me voorstellen dat met zulke hoge drukken je last krijgt van verrekte spiertjes die in de loop van de dag weer 'bijtrekken'. Vooral de kleine aanhechtingsspiertjes tussen de ribben zijn daar gevoelig voor.

Groetjes, Thea

Re: vervelende druk op de borst na druk verhoging

5
Toch na lange tijd maar even een mailtje gestuurd naar de osas verpleegkundige.

Oeps ze waren mij vergeten, kon direct komen ( nou ja, na een paar dagen dan)
De nacht ervoor maar even met mijn pulse oximeter geslapen en de uitslag mee genomen.
Na het uitlezen van de Resmed tot de conclusie gekomen dat de Apneu's onder controle zijn AHI 1,7/ AI 0,1
Echter de Saturatie laat te wensen over. SPO2 gemiddeld 89,9 %
Ze was dus erg blij dat ik de uitdraai had meegenomen, en volgende week wordt het besproken in het slaapteam.
Waarschijnlijk krijg ik wat zuurstof erbij, mede ook vanwege de spierkramp klachten.
Of eerst nog een nieuw slaaponderzoek, of een lage dosis ascal erbij.

En ze maakt voor mij een nieuwe afspraak met de longarts, omdat ik had gevraagd of ik nu ook COPD erbij krijg, en omdat mijn bloeddruk nu 95/150 is en bloedsuiker op 5.9 zit.

We wachten af, volgende week vrijdag belafspraak voor de uitslag.

Re: vervelende druk op de borst na druk verhoging

7
Hallo thea,

Dit was de eerste keer dat mijn bloeddruk zo hoog was, dus dat ga ik nu in de gaten houden.
Mijn bloedsuiker was nuchter met een vinger prik, via bloedafname ook nuchter was het 5,7.

Begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden of er nu zuurstof bij moet.
Maar het zou wel een hoop verklaren waarom ik altijd met spierpijn rond loop'

groeten

Re: vervelende druk op de borst na druk verhoging

9
hilbrand schreef:Heb nu ook een Resmed scanreader om mijn vpap uit te lezen.
Gekocht bij de cpap winkel voor een paar tientjes.
Dus kom maar op, deze jonge komt nu goed ingelezen op gesprek. [bigsmile] [bigsmile]
Hoi Hilbrand

Kun je de uitlezing ook zelf interpreteren? Prima dat je jezelf goed voorbereid. Niet alle artsen zijn blij met mondige patiënten. Sommige van mijn collega's ook niet heb ik vanmiddag weer gemerkt. Ik moet een ECG laten maken en vraag aan mijn collega of ik het mag bekijken. 'Dat is niet de gewoonte' zegt ze dus ik spring van de tafel om te kijken. Loopt die Trees zomaar de kamer uit en ik haar achterna. Bedenk ik bij de deur dat ik alleen maar een onderbroek aanheb. Me snel aangekleed en ik kom haar op de gang weer tegen. Heeft ze het al naar de postkamer gebracht omdat ik me anders maar ongerust maak. Nee, nu maak ik me pas echt ongerust omdat ik het niet mag zien. Daar heeft ze dus het laatste nog niet van gehoord :twisted:

Groetjes, Thea