Update na 5 maanden CPAP

1
Inmiddels 20 kg aan gewicht kwijt. Nog 10 kg te gaan (moet voor kerst er wel af zijn, hoop ik). Afgelopen maandag bij de neuroloog geweest. De druk van de CPAP is door het gewichtsverlies te hoog geworden. Wordt komende week naar 6 teruggebracht. Eind van deze maand weer een slaaptest ondergaan, omdat de neuroloog het vermoeden heeft dat de CPAP waarschijnlijk niet meer nodig is. Ik slaap nu al twee weken zonder CPAP en wordt toch uitgeruster wakker dan ik dacht. Af en toe zit er nog een slechte nacht tussen, maar er zijn ook hele goede nachten bij. Wel een 'verademing' om weer zonder CPAP te kunnen slapen!
De veranderingen in mijn lichaam gaan nu snel. Een klein buikje is nog het enige wat over is van het overgewicht. Inmiddels is de spierkracht aanzienlijk toegenomen. Bij het fietsen heb ik mijn reistijd in weten te korten met 10 min over een enkele reisafstand van 16 km. Ik doe er nu 35 min over.
Sinds drie maanden bezig met de voedselzandloper van Kris Verburgh. Dit eetpatroon werkt bij mij erg goed. Geen hongergevoel en mijn smaak is enorm verbeterd! Ook mijn darmen zijn tot rust gekomen en ik voel me fitter dan ik ooit gevoeld heb.

Maarten

Re: Update na 5 maanden CPAP

3
Dat is goed nieuws Maarten. Goed dat je voor je slaaponderzoek een tijd zonder masker slaapt, dan krijg je geen vertekend beeld. Laat je horen hoe het je vergaat? Mocht je, naar ik hoop, je PAP in mogen leveren, denk je er dan wel aan om het slaaponderzoek na een jaar nog eens over te doen? Bij klachten eerder natuurlijk. De duimen draaien op turbostand hier voor een goede uitkomst.

Groetjes, Thea

Re: Update na 5 maanden CPAP

4
In de nacht van 12 op 13 november heb ik mijn slaaptest gehad. Op 2 december krijg ik de uitslag.

De verpleegkundige die mij hielp, stond versteld van het resultaat. Hij herkende mij van een half jaar geleden en zag direct dat ik veel afgevallen was. Hij gaf aan dat het niet vaak voorkomt dat iemand binnen een half jaar zijn apparatuur niet meer nodig heeft. Hij was zeer geïnteresseerd in hoe ik dit voor elkaar heb gekregen en stelde voor mijn aanpak op papier te zetten voor het slaapcentrum. Op 2 december ga ik hierover met de neuroloog praten om met gebruik van mijn medische gegevens mijn verslag te schrijven over wat ik allemaal gedaan heb. Ik heb namelijk een eetdagboek bijgehouden en ook beschreven wat ik voelde bij de veranderingen in mijn lichaam. Ook mijn lichamelijk inspanningen heb ik bijgehouden.
Als mijn verslag tegen die tijd klaar is, is dat misschien iets om hier te delen. Ik hoor wel wie interesse heeft.

Groet,
Maarten

Re: Update na 5 maanden CPAP

6
Iedereen een goed en vooral gezond 2014 toegewenst!

Begin december ben ik naar de neuroloog geweest.

En ik ben genezen verklaard!

Geen apneus meer! Ben inmiddels al 27,5 kg afgevallen en zit nu onder de 100 kg. Dit jaar alleen nog op controle als mijn gewicht weer boven 105 kg komt. Mijn eetpatroon bevalt me uitstekend. Heb geen suikerbehoefte meer en ben zelfs tijdens de feestdagen gewoon op gewicht gebleven.

Ik ben begonnen met het schrijven van mijn verslag over mijn ervaringen met slaapapneu en omdat ik voor, tijdens en na mijn ziekte een dagboek heb bijgehouden over mijn eet-, beweeg- en slaappatroon, kan ik met mijn medische gegevens inzicht geven in het verloop van mijn ziekteproces. Ik hoop dat dit voor jullie aanknopingspunten geeft in jullie strijd tegen slaapapneu.

Met vriendelijke groet,
Maarten

Re: Update na 5 maanden CPAP

9
Hoi,

Ik zie dat je met 24 csas begonnen ben. Als ik het goed begrijp is je csas nu helemaal verdwenen.
Is de conclusie juist dat in jouw geval de 27 kg die je bent afgevallen de csas heeft doen verdwijnen?

Gefeliciteerd met je resultaat. Daar doe je het voor.
Ik ben al 1,5 kg afgevallen in 2 maanden tijd. Wie weet....... ooit :shock:

Groeten,

René