Re: csas; behandeling en oorzaak vaak discussiepunt.oproep!

21
Hallo Ineke,

Dit stuk is geschreven door Sandra http://www.apneuvereniging.nl/forum/mem ... ofile&u=68

Dit artikel geeft weer hoe Burn Out, Depressies en Apneu met elkaar verweven zijn en dat het vaak dezelfde vermoeidheid verschijnselen geeft. Ook geeft het weer wat Apneu met de hormoonhuishouding doet.

Sandra is deskundige bij uitstek en geeft bij Regiobijeenkomsten van de ApneuVereniging vaak lezingen over dit onderwerp.

Mocht je vragen hebben, waar je niet uit komt, dan kun je haar ook via een PB (poppetje linkerkant) deze stellen.

En natuurlijk mag je altijd ook via het forum je vragen blijven stellen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: csas; behandeling en oorzaak vaak discussiepunt.oproep!

22
Hoi Ineke,

Ik denk niet dat OSAS ontstaat door shocks (doen ze dat nog steeds, ik dacht dat allang achterhaald was). Ik weet wel wat van psychische aandoeningen maar niets van electroshock, ik kan ook helemaal mis hebben.
Ik denk zelf dat OSAS meestal de aanleiding is van klachten en niet het gevolg.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: csas; behandeling en oorzaak vaak discussiepunt.oproep!

23
Vergeetachtigheid en concentratie verlies zijn oorzaken van Apneu.
Ik denk dat er meer dingen spelen.
Natuurlijk zijn de ademstops de oorzaak van alle ellende die we als apneu patiënten hebben ondergaan.
Maar het niet in de rustgevende slaap kunnen komen is, denk ik, de oorzaak van de psychische problemen die we ondervinden.
Ik denk hier aan, omdat ik ooit gelezen heb dat iemand, die verhinderd wordt om te dromen, gaat hallucineren, snel geïrriteerd raakt en verlies van concentratie vermogen krijgt.

Dit gegeven is volgens mij dan ook de eerste oorzaak van de burn-out die velen van ons hebben ondervonden.

Ook ik begon met een burn-out, drie jaar later gevolgd door een hartinfarct en uiteindelijk acute ziekenhuis opname vanwege extreme lage saturatie met daarbij nog enkele andere factoren.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: csas; behandeling en oorzaak vaak discussiepunt.oproep!

24
Ben,

Mijn tekst heb ik even aangepast in mijn bericht: "Vergeetachtigheid en concentratie verlies zijn het gevolg van Apneu."

Verder doet dit niks af aan jouw bericht hiervoor.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar