Re: STOOMSEIZOEN

21
Hoi Piet,

Waar staat die trein als jullie er niet mee rijden?
Als ik het goed begrijp is het een museum stuk!
Hij kan denk ik ook niet overal rijden!

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: STOOMSEIZOEN

22
Hofs schreef:Hoi Piet,

Waar staat die trein als jullie er niet mee rijden?
Als ik het goed begrijp is het een museum stuk!
Hij kan denk ik ook niet overal rijden!

Groet Ingrid
We hebben een depot bij de Bosdreef in Rotterdam. De trein bestaat uit een locomotief en losse rijtuigen, die we koppelen.
We gebruiken niet altijd ieder rijtuig, een leeg rijtuig meenemen kost extra kolen en dus geld.
We hebben meerdere locomotieven.
Ivm de kosten rijden er nu twee: De 011075 https://www.google.nl/search?q=011075&h ... B450%3B299 en de 65018 https://www.youtube.com/watch?v=BNmcfF3S45g beiden kolengestookt. Hier rijden we vermoedelijk ook mee op het tweejaarlijkse Dordt in Stoom. De 65 zoals we zeggen kan minder hard. 85 km/ uur. En heeft een kleinere waterbak.
De 01 kan 140 km/ uur vooruit (schoorsteen voor) en 45 km/uur achteruit (tender voor). :)
Een beetje technisch he?
Piet

(Modedit RuudJ)
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

23
Gaaf gezicht Piet.

Die grote zwarte heb ik inderdaad 1 keer op Rotterdam Centraal mogen bewonderen. Ik kwam hierdoor te laat op mijn werk maar had dat graag ervoor over.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: STOOMSEIZOEN

24
Ruud J, schreef:Gaaf gezicht Piet.

Die grote zwarte heb ik inderdaad 1 keer op Rotterdam Centraal mogen bewonderen. Ik kwam hierdoor te laat op mijn werk maar had dat graag ervoor over.

Groet RuudJ
Ruud, ben je 8 Mei vroeg op? Dan vertrekken we naar Duitsland van dat station. Dus als je daar rook of de brandweer ziet, dan zit je goed. Vermoedelijk gaat de gerestaureerde K1 mee. Er zijn net proefritten gemaakt.!!
Onderweg zijn we ook te spotten, het lijkt er op, zie ik op onze website, dat we via Venlo rijden, dus via Dordt, Breda, Tilburg enz. Misschien Eindhoven waternemen?? Meestal daar NIET langs een perron. Het is voor mij als bevoegd spoorbetreder daar zelfs verboden om via een dienstpad daarheen te gaan.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

25
Piet, sinds september 2009 werk ik weer in Amsterdam. Dus helaas voor mij, maar wel een tip voor alle mensen in omgeving Rotterdam om op tijd aanwezig te zijn.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: STOOMSEIZOEN

26
Ruud J, schreef:Piet, sinds september 2009 werk ik weer in Amsterdam. Dus helaas voor mij, maar wel een tip voor alle mensen in omgeving Rotterdam om op tijd aanwezig te zijn.

Groet RuudJ
Mogelijk zijn we met een trein in Amsterdam op 21 juni. Er is dan een stedentrip gepland. :D
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

27
Hoi Piet,

Kom je ook nog met die mooie trein in Doetinchem of Varsseveld?
Zeg het dan, kom ik kijken!

Dit allemaal is nog al een organisatie, want je kunt toch niet overal zo op het spoor.
De normale dienst regeling gaat ook gewoon door toch.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: STOOMSEIZOEN

30
Hofs schreef:En is de taak verdeling al bekent?
Wordt het minibar of wat anders

Groet Ingrid
Indelingslijsten verwacht ik in de laatste week, dus vanaf 5 Mei. In mijn wensen heb ik aangegeven geen deurwacht te willen zijn, had een geleerde van de stichting ook al gezegd. Eigenlijk ben ik altijd deurwacht, maar mijn energie gaat veel te veel op en neer. Dus geen deurwacht meer op buitenlandritten. :D Daar is ook mijn Apneu ontdekt in 2010 in Bebra. Ik was een beetje ingedut namelijk, terwijl ik op moest letten.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

31
8 Mei rijden we dus van Rotterdam naar Bitburg, met vanaf Viersen de gerestaureerde 01150 ervoor in dubbeltractie.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

32
piet gaat die trein dan eerst over Arnhem, of zit ik nu heel erg uit de richting?
Ik ben wel eens in Bitburg geweest. Daar staat toch ook een bierbrouwerij?

Nou herinner ik mij weer hoe ik daar geweest ben, was in de Eifel op vakantie en toen zijn we ook wel eens in Bitburg geweest!
Zo mijn geheugen begint weer te werken geloof ik.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: STOOMSEIZOEN

33
Kan makkelijk, Bitburg is een bekend groot merk.
Hoe we rijden kan en mag ik niet zeggen, al zou ik het al weten. Ik (we) mag (mogen) alleen openbare reizigersinformatie doorgeven. Op onze website zie ik dat we via Venlo en Keulen rijden. Maar het zal niet de eerste keer zijn, dat er op het laatste moment een bijsturing is. Dat hangt van Prorail af.
De derde dag rijden we langs de Saar en kunnen we er in Trier of Mettlach uit. Bij de laatste kunnen we naar Villeroy en Boch of de naastgelegen brouwerij. !!!
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

34
Ingrid en anderen,
De taaklijsten zijn binnen. Ik sta reserve met nog een heel stel.
Nu zit ik duf op de bank, net uit bed. Ik zit al een tijd tegen de grens. Alleen nog wat kleine dingen kopen en de kaart van Duitsland opzoeken.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

35
Dus het kan ook nog zijn dat je niet mee hoeft?
Dat zou dan wel een teleurstelling zijn of niet dan?
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: STOOMSEIZOEN

36
Hofs schreef:Dus het kan ook nog zijn dat je niet mee hoeft?
Dat zou dan wel een teleurstelling zijn of niet dan?
Jawel, ik ga gewoon mee. Alleen is er geen peil op te trekken hoe het met mijn energie zit. Dat verschilt per dag. Vanmorgen op de camping was ik zo fris als een hoentje (nacht zonder CPAP!). Dus om discussies op het verkeerde moment te voorkomen sta ik nu reserve voor Duitsland.
Ik geef me ook niet voor Dordt in Stoom op, over een paar weken. Dat is weer een heel ander soort rit met een heel ander publiek, dat vaak voor het eerst in een trein zit. Ik wil het wel meemaken, is hier bijna in de achtertuin. :D
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

37
4 Heerlijke dagen gehad. De 3e dag echter als enige van 400 man in het hotel gebleven. Gisteren was ik weer redelijk fris en heb hand- en spandiensten verricht. Ik ga er maar niet verder over nadenken. Wel even mijn CPAP uitlezen, of ik iets zie.
Verder liggen er een paar dingen op mijn bord, die ik niet ga toelichten.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

38
In Autotrend is er op de uitlezing niets bijzonders te zien. De normale balken met kleuren zijn aanwezig. Zou het dan toch waar zijn, wat de huisarts op haar PC zat te lezen? Eigenlijk zou ik het kunnen weten, maar als ik het lichte kwaaltje op internet opzoek, klopt het niet.
Het hotel was een oude, omgebouwde Amerikaanse legerbasis ver buiten de stad. De enige plek om 400 man kwijt te kunnen. Op mijn ruhetag even de stad in ging niet. Dus wat uitgeslapen, gerookt en een biertje gedronken.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

39
Vandaag met z`n allen terug in Rotterdam wat gesleuteld en 60 zakken afval afgevoerd. De kolenboer kwam met een 40 Voets zeecontainer met verse kolen. Verder wat storingen verholpen. Ook wat gekletst over de rit tegen de collega`s, die thuisgebleven waren.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.